Nieuwe Sinn EZM 10 vanf november

Gevonden op een ander forum Sinn EZM 10, vanaf november te koop. Het is Sinns langverwachte antwoord op het Lemania 5100 uurwerk. Ik ga maar niet verkondigen hoe verschrikkelijk mooi ik 'm vind. Ik ben bevooroordeeld… 'n Sinn met een Lemania 5100 uitstraling…(tu)(tu)(tu)

Gegevens:

• SINN Chronograhen-Uhrwerk SZ01 mit springender 60-Minuten Zählung aus dem Zentrum
  • 24 Stunden Anzeige
  • DIAPAL Technologie
  • AR-Trockenhaltetechnik
  • Funktionssicher von -45 Grad Celsius bis + 80 Grad Celsius
  • Unterdrucksicher
  • (erstmalig) Gehäuse aus hochfestem tegimentiertem Titan
  • Drücker mit schwarzen Hartstoffbeschichtung
  • (erstmalig) Unverlierbarer Drehring mit Saphirkristallglaseinlage
  • Durchmesser: bei 3-9 Uhr: 46,5mm, 6-12 Uhr: 44mm
  • 5 Jahre Garantie

Prijzen:

• lederen band: 3950,–
  • siliconen band: 4170,–
  • stalen band: 4250,–

Foto:

Ziet er absoluut geweldig uit!

Ik vind de prijs wel fors voor een Sinn.

Ik vind hem wel leuk, maar die prijs…! ::o

Absolute topper in aanzicht (tu)

… maar met de prijs slaan ze volgens mij de plank volledig mis, voor dat geld koop je toch liever iets anders dan een Sinn?

Sjezus, dat is een behoorlijke prijs…
Voor die prijs vind ik er niks aan.

prijs heeft ongetwijfeld met het uurwerk te maken in deze.

Master-Fan Schreef:

prijs heeft ongetwijfeld met het uurwerk te maken
in deze.

Het blijft een verbouwde 7750…

El penumbra Schreef:

Master-Fan Schreef:

prijs heeft ongetwijfeld met het uurwerk te
maken
in deze.

Het blijft een verbouwde 7750…

Dat geldt ook voor bijv. de Porsche Design Indicator 6910.69.44.1149 die op Chrono24 te koop staat voor EUR 95000.

De 7750 is een uiterst betrouwbaar en krachtig uurwerk dat zich prima leent tot modificatie (zie Chronos 2-2008).

Niets mis mee dus, is er een alternatief? Manufactuur? Geef mij dan maar een gemodificeerde 7750, want die kan iedere horlogemaker tegen een redelijke prijs onderhouden.

Voor de rest bent ik een Sinn-fan, maar nog niet overtuigd door de EZM-10.

Ik zeg toch niets over de kwaliteit?

Jij stelt dat de prijs zo hoog is door het gebruikte uurwerk. Het basiscaliber is een 7750. met dat uurwerk kan Sinn een horloge leveren voor 1300 euro.

Ik denk dat de prijs van het horloge ook komt door het titanium en andere Sinn technieken om het een robuust horloge te maken.

El penumbra Schreef:

Jij stelt dat de prijs zo hoog is door het
gebruikte uurwerk. Het basiscaliber is een 7750.
met dat uurwerk kan Sinn een horloge leveren voor
1300 euro.

Klopt, doen ze ook; zie bijv. de 103St voor EUR 1150.

Ik denk dat de prijs van het horloge ook komt door
het titanium en andere Sinn technieken om het een
robuust horloge te maken.

Daar we zijn het dan helemaal over eens, de kosten van het horloge worden slechts in geringe mate bepaald door de kosten van het uurwerk.

Ik weet dat je niets over de kwaliteit zei. Mijn punt is meer dat er geen alternatief is. Het is manufactuur of modificeren.
Dan kies ik voor de modificatie.

Op het Duitse Sinnforum staan -na de aanvankelijke euforie- steeds meer kritische postings. Vooral het feit dat de Damasko er wel erg op lijkt, steekt velen. Niet dat Damasko niet goed zou zijn, verre van dat. Maar dat Sinn met het SZ01 uurwerk heel veel verwachtingen heeft gewekt die door Damasko ook waar worden gemaakt.

Er is ook wrijving over het feit dat Herr Schmidt (alsof hij er alleen voor verantwoordelijk zou zijn) het merk steeds meer in de richting duwt van de positie die IWC innam toen hij daar wegging.

En het idd gaat om deze Damasko (met hetzelfde uurwerk):

Menno

Een horloge moet je aanspreken en soms is het prijskaartje de drempel.
Maar vind je een klok echt mooi dan wil je er ook voor gaan lijkt mij.
Voor mij is vaak het prijkaartje de drempel, zie zoveel moois. :slight_smile:

thieuster Schreef:

Op het Duitse Sinnforum staan -na de aanvankelijke
euforie- steeds meer kritische postings. Vooral
het feit dat de Damasko er wel erg op lijkt,
steekt velen.

Deze keer is in ieder geval de kast anders, maar de wijzerplaten zijn weer bijna gelijk. Tot en met het (lelijke) gif-oranje. Het uurwerk zelf was al jaren aangekondigd, we hebben gekregen wat beloofd was.

Mooi horloge, prijs nogal optimistisch voor een Sinn.

Heel mooi hoe de knoppen aan de zijkant in de kast zijn verwerkt! :slight_smile:
Maar idd. belachelijke prijs voor een Sinn. En wederom waarom zo’n grooooottteee 44 mm kast??

Heel mooi, ook heel technologisch! De prijs is m.i. daarom prima te rechtvaardigen.

Erg mooi vooral de kast! Wat ook cool is, is dat de minutenteller echt sprint. Bij de 5100 loopt ie en dat vind ik toch wat minder.

Alleen de prijs is wel erg hoog, ook al zijn de specs erg goed.

lencoth Schreef:

thieuster Schreef:

Op het Duitse Sinnforum staan -na de
aanvankelijke
euforie- steeds meer kritische postings. Vooral
het feit dat de Damasko er wel erg op lijkt,
steekt velen.

Deze keer is in ieder geval de kast anders, maar
de wijzerplaten zijn weer bijna gelijk. Tot en met
het (lelijke) gif-oranje. Het uurwerk zelf was al
jaren aangekondigd, we hebben gekregen wat beloofd
was.

De Damasco is er ook met gifgroen voor de liefhebbers…

Heel mooi maar toch een beetje te duur voor een Sinn. Koop voor dat geld liever een Omega…:slight_smile:

Sinn heeft de afgelopen jaren zijn prijzen steeds wat verhoogd,vind dat op zich ook niet raar in verhouding tot andere merken.
Ik weet dat er ook een sinn van 6800 euries is en waarschijnlijk nog duurder.
Vind deze sinn erg erg mooi en kwa prijs de liefhebber betaald het ervoor ,zeker in verhouding met andere horloges.