-ej- Schreef:
Meer een
100e horloge dan een 1000e horloge.
Jij weet echt niet waar je over lult…
Meer een
100e horloge dan een 1000e horloge.
Jij weet echt niet waar je over lult…
Ik heb ook een Sinn (model 144 stsa) en draag het horloge elke dag om te werken. Het is het beste horloge dat ik ooit heb gehad!
De kwaliteit is gewoon heel goed (Damasko ook trouwens) al moet ik toegeven dat de prijzen wel erg snel stijgen de laatste tijd
Kwaliteit is goed maar de kwaliteitscontrole laat wat te wensen over.
Oooo omdat ik een andere smaak heb weet ik niet
waar ik over @#$%&, sorry man.
Nee, niet omdat je een andere smaak hebt knul.
Knul zeg je maar tegen je vader wanneer je je
zakgeld niet krijgt, afgesproken?
Zullen we het even over de Sinn hebben, knul?
Hij kan je smaak niet zijn, prima. Maar als je zegt dat het een 100e horloge is weet je gewoon niet waar je over lult.
Ok ventje, jij je zin.
Ik vind het goedkoop ogen, het logo alleen al. De
kleuren bij sinn vind ik niets. Lijkt vaak te veel
op een fortis. Er zit geen lijn in het merk, ze
schieten alle kanten op. Ontwerpen nog wel eens
iets dat beter voor een homage door kan gaan. Nee,
ik vind hetniets.
Tja, als je het niet ziet…
Nou, ik wil geen extra kolen op het vuur gooien, maar als ik naar dit plaatje kijk, dan zie ik gewoon een zoveelste duiker waar ik me dan van af vraag wat nou die prijs van een paar ruggen rechtvaardigt.
Misschien dat iemand dat dan eens kan duidelijk maken.
Ik snap m ook niet helemaal. Zeker gezien t feit dat de nieuwe EZM13 goedkoper is en dat is een chrono. Wellicht titanium kast en tegiment
Voor zij die ook niet weten wat een tegiment voor een ding is: het is niet een ding maar (weer wat geleerd)…
TEGIMENT Technology raises the hardness level of the base material, e.g. stainless steel, by a significant factor. The technology was first introduced in the 756 Duochronograph at the International Baselworld Watch and Jewellery Show in Basel in 2003, replacing the ice hardening technique for nickel-free watch cases first presented in 2002. Originally TEGIMENT Technology was only used on stainless steel cases. The term is now used to refer to all materials with a hardened surface.
TEGIMENT Technology provides highly effective protection against scratches. The method is not, however, based on the application of a coating. Instead it is the surface of the material itself which is hardened by means of a special process, thereby creating a protective layer (“tegimentum” in Latin). The surface of any watch hardened using TEGIMENT Technology has a significantly greater level of protection against scratches than that afforded by the hardness of the base material
Nou, ik wil geen extra kolen op het vuur gooien,
maar als ik naar dit plaatje kijk, dan zie ik
gewoon een zoveelste duiker waar ik me dan van af
vraag wat nou die prijs van een paar ruggen
rechtvaardigt.
Misschien dat iemand dat dan eens kan duidelijk
maken.
•Geprüft und zertifiziert nach dem Technischen Standard Fliegeruhren (TESTAF) durch die Fachhochschule Aachen
•Gehäuse aus hochfestem Titan, perlgestrahlt
•Gehäuse mit TEGIMENT-Technologie und damit besonders kratzfest
•Ar-Trockenhaltetechnik, dadurch erhöhte Funktions- und Beschlagsicherheit
•Funktionssicher von –45 °C bis +80 °C
•Unverlierbarer Fliegerdrehring mit Saphirkristallglaseinlage
•Deckglas aus Saphirkristall
•Druckfest bis 20 bar (200 m Wassertiefe)
•Unterdrucksicher
Ik denk dat veel van de bovenstaande specs de prijs nou eenmaal opdrijven.
Funktionssicher von –45 °C bis +80 °C Deze eigenschap ben ik bij nog geen andere flieger tegengekomen ook niet bij Fortis.
Groeten.
Noel.
Ok ventje, jij je zin.
Ik vind het goedkoop ogen, het logo alleen al. De
kleuren bij sinn vind ik niets. Lijkt vaak te veel
iets dat beter voor een homage door kan gaan. Nee,
ik vind hetniets.
Je vindt het overduidelijk niets, en smaken verschillen, maar 100 euro klokken? Hommages?
Als ik een merk helemaal ruk vindt dan kijk ik toch naar de specs en bijvoorbeeld info waar je op het eerste gezicht wel eens overheen zou kunnen lezen.
Ik vond het jaren geleden maar saai ogende klokken maar toen ik me er in verdiepte. (zelfde staal als onderzeeërs betrouwbaar bij extreme temperaturen, enz enz)
Sinn is een merk dat qua materiaalgebruik en diverse technische innovaties betrouwbaarheid en degelijkheid op erg hoog niveau staan.
Groeten.
Noel.
-ej- Schreef:
Ok ventje, jij je zin.
Ik vind het goedkoop ogen, het logo alleen al.
De
kleuren bij sinn vind ik niets. Lijkt vaak te
veel
iets dat beter voor een homage door kan gaan.
Nee,
ik vind hetniets.Je vindt het overduidelijk niets, en smaken
verschillen, maar 100 euro klokken? Hommages?Als ik een merk helemaal ruk vindt dan kijk ik
toch naar de specs en bijvoorbeeld info waar je op
het eerste gezicht wel eens overheen zou kunnen
lezen.Ik vond het jaren geleden maar saai ogende klokken
maar toen ik me er in verdiepte. (zelfde staal als
onderzeeërs betrouwbaar bij extreme temperaturen,
enz enz)Sinn is een merk dat qua materiaalgebruik en
diverse technische innovaties betrouwbaarheid en
degelijkheid op erg hoog niveau staan.Groeten.
Noel.
Even een lange (functionele imho) quote. Hij zegt dat ie het er goedkoop vind uitzien en het design niet mooi of apart vind. Dat is z’n recht. Dat we op onze teentjes getrapt voelen is ons probleem.
Ik kan net als jij namelijk de technische hoogstandjes van Sinn ook waarderen. Maar iemand anders kan de uitstraling/looks belangrijker vinden, en tja, dan is ie misschien niet zo spannend of apart. Het zit kwa looks ook in het hoekjes van Fortis, IWC, etc.
Geen homages zeg je? Hoe wil je de 903 noemen dan?
Wellicht moet je huiswerk doen.
Een quote van de AWC website over de 903:
Echter degene die er misschien wel de beste deal aan overhield was dhr. Helmut Sinn. Deze markante duitser maakte onder zijn eigen naam al jaren -voornamelijk- pilotenhorloges welke hij voor scherpe prijzen aanbood. Uit het failissement van Breitling kon hij de ontwerprechten van de Navitimer overnemen, waardoor hij nu onder eigen naam deze klassieker kon produceren naar originele specificaties.
De rest van je verhaal is van hetzelfde niveau 
Ik vind hem wel erg gaaf, maar niet voor 3.3k, als ie rond de 1k was ging ik er wel ff serieus over nadenken
lexor Schreef:
-------------------------------------------------------. Uit het failissement van
Breitling kon hij de ontwerprechten van de
Navitimer overnemen, waardoor hij nu onder eigen
naam deze klassieker kon produceren naar originele
specificaties.
wist ik niet (meer). bedankt vh delen. leuk weetje.
Misschien niet helemaal ontopic, maar misschien weet iemand hier het antwoord wel op:
Mijn favoriete horloge, de sinn 144 lijkt ook heel erg op de Orfina Porsche design horloges uit de 70’s. Is dit een vergelijkbaar verhaal als bij de Navitimer? Ik meen ooit gelezen te hebben van wel, maar ik vind het niet meer terug.
Thnx
Mijn favoriete horloge, de sinn 144 lijkt ook heel
erg op de Orfina Porsche design horloges uit de
70’s. Is dit een vergelijkbaar verhaal als bij de
Navitimer?
Die overeenkomst schijnt te komen, doordat beiden dezelfde kastenfabrikant hadden.
Uit Uhren Magazin September/October 1990:
Designer Ferdinand Alexander Porsche ließ Sinn einmal in Basel verhaften, weil er meinte, der Frankfurter hätte bei Ihm eine Gehäuseform abgekupfert. Dem war nicht so, aber beide hatten den selben Gehäuse-Lieferanten …!
Bedankt Lexor, weer wat bijgeleerd!
Ik vind het inderdaad een stoer horloge!
n visser Schreef:
Je vindt het overduidelijk niets, en smaken
verschillen, maar 100 euro klokken? Hommages?
Sinn’s zijn wat de Duitsers “Technische Uhren” noemen. Als je de techniek niet kan waarderen, zal dit je nooit aanspreken. Dan is het paarlen voor de zwijnen.
Maar de vooringenomenheid van -ej- is werkelijk overweldigend.