Nieuwe site voor opzoeken horlogeprijzen

Via Worn&Wound kwam ik vandaag op deze site : http://secondhander.com/. Ziet er best interessant uit om snel even een gemiddelde prijs op te zoeken.

Het volledige artikel op W&W : http://wornandwound.com/2015/06/02/introducing-secondhander-a-pricing-resource-for-watch-selling/

Groeten,
Sven

9 likes

Dank, hij staat onder mijn favorieten!

Handig man!
Heb meteen gecheckt of mijn vraagprijs correct is;-)

Mijn beste,

Idem dito…!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

:+1: :+1:

Handige site, komt van pas aangezien ik binnenkort een paar stukken wil verkopen. Ik denk wel dat er nog een omrekenslag nodig is om deze prijzen om te zetten naar prijzen gangbaar binnen Nederland.

Welk verschil zie je dan in gangbaarheid? Ik dacht dat we in NL, redelijk hoog zitten qua prijs. Dus verhogen?
Zo op het eerste gezicht lijkt het redelijk te kloppen.
Ook heb ik de indruk dat de prijzen weer flink stijgen. Dat is in lijn met de grafiekjes.

Ik vond ze gevoelsmatig (na omrekening naar Euro) wat hoog, maar dat kan aan mij liggen. Ik heb al jaren geen horloges meer verkocht, ik moet me wat meer in de prijzen verdiepen denk ik.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Prijzen verschillen inderdaad nogal tussen hoog en laag.
Paar modellen opgezocht waar ik de prijzen van weet (grijs en bij de juwelier) maar zitten toch wel flinke verschillen tussen. Maar goed deze optie is in beta, dus wordt ongetwijfeld nog beter.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ken de site, erg prettig. Inderdaad wel grote discrepantie tussen sommige prijzen, maar toch handig.

Zo maakt een bepaalde website ook reclame met “Wij kopen alle auto’s op” en bieden vervolgens dubbeltjes voor je hagelnieuwe BMW 3 ST

Hi everyone! My name is Daniel and I’m the owner of secondhander.com. My apologies for not replying in Dutch, hopefully the language barrier isn’t too much of a problem.

I’d love to answer any questions you all may have regarding the site. And yes, there are some price discrepancies, as we add more market data over time, the data will prove to be more accurate. We are also working to improve our algorithm for some models that give us trouble - especially Bell & Ross and Patek given their unique model number patterns.

Thanks so much for your interest in the site. Dankjewel!

Ik heb wel wat marge hoor;-)
Maar niet onder 2000 haha.

1 like

Nu vraag ik me toch af hoe Daniel op ons forum is gekomen? Bedoel we zijn een klein landje, met een nog kleinere community aan horloge liefhebbers. Wellicht is er iemand van ons forum gelinkt aan deze website?

Opzich overigens niet erg. Maar vroeg het me gewoon af.

I watch our analytics rather obsessively, and saw a good bit of visitors coming from your site. :slight_smile:

2 likes

Ah that explains it :wink:
Well good luck to your site, I will bookmark it to check the prices of future watches :smile:

Erg handig… Soms wel irritant dat ebay als leidraad word genomen. Zie op secondhander daar bij een model wat je nieuw kan kopen voor 120$ een gemiddelde prijs van 150$ staan :wink:

Maar, dat houd je toch. Ik denk dat als de site uitgebreid word het nog wel eens verdraaid handig kan worden :smile: