In bovenstaande positie staat de bezel op 12 uur. Door de speling echter positioneert die zich echter ongeveer 1 graden van het 0punt. Het stoort me meer dan ik had gedacht.
De speling is het grootst op de klik van 0 en 30 minuten. Op de overige kliks is de speling verwaarloosbaar.
Ik gebruik de bezel bijna meermaals per week dus vastlijmen/lassen oid is geen optie
Vragen:
Is dit normaal bij Seiko’s ?(mijn veel goedkopere invicta 8926OB heeft dit bijv niet)
Doet Seiko niet aan quality control? (vorige Seiko kwam met kras op het saffierkristal/ontspiegel laag)
Valt dit onder garantie?
Kan ik dit laten repareren en wat gaat dat kosten?
De insert zit er niet netjes ingeplakt, dit kun je oplossen door de bezel te verwijderen en de insert te verwijderen. Kijk wel uit want de lume pip is een los bolletje, vervolgens kun je de bezel weer terugzetten en de insert netjes uitgelijnd erin plakken.
Is bij mijn Skx precies hetzelfde, en zoals Candide zegt gewoon even klein stukje terug of verder draaien en je ziet er niets van, bij m’n Samurai is hij overigens wel perfect.
Het probleem is dat de speling zo significant is dat hij door het minste of geringste weer terugschiet naar de positie van de foto. (dus dan moet ik bij wijze van iedere keer dat ik er naar kijk de bezel rechtzetten)
Zelf ermee de slag durf ik nu nog niet. Ik denk dat ik deze maand maar naar Rikketik ga. Wilde er sowieso graag saffier in laten zetten dus wellicht kan MW dat combineren.