Ik ben overigens erg enthousiast over het idee achter de zogenaamde ‘hybrid buckle’ van Crown & Buckle. De sluiting is erg kort waardoor de band incl. sluiting een stukje korter is, wat een goede oplossing is als je ‘tussen twee gaatjes’ inzit qua lengte. Voor 6 dollar in staal of pvd een prima oplossing.
Goeie tip van die olie! Sowieso een mooie band, maar met de behandeling heeft deze net iets meer “diepte”/patina gekregen.
Wellicht wat off-topic, maar moest je ook douane- en inklaringskosten betalen voor het Crown & Buckle pakketje? Heb zelf namelijk ooit eens 16mm nato’s besteld; voor die prijs + verzendkosten waren ze nog net leuk. Totdat ik er twee tientjes bij moest betalen aan de deur…
Ik heb geen invoerkosten betaald maar ik weet niet of dat te maken heeft met de lage waarde van het pakket (alleen de sluiting en een bandentooltje, 23 dollar samen) of dat ik puur geluk gehad heb.
Groeten,
Stefan
Ferdinand Schreef:
Goeie tip van die olie! Sowieso een mooie band,
maar met de behandeling heeft deze net iets meer
"diepte"/patina gekregen.
Wellicht wat off-topic, maar moest je ook douane-
en inklaringskosten betalen voor het Crown &
Buckle pakketje? Heb zelf namelijk ooit eens 16mm
nato’s besteld; voor die prijs + verzendkosten
waren ze nog net leuk. Totdat ik er twee tientjes
bij moest betalen aan de deur…
Een geweldige verbetering!
Ik zou trouwens niet teveel olijfolie gebruiken want olijfolie kan na verloop van tijd rans worden. En daar wordt de band niet bepaald frisser van.
Ik heb het stuk op Watchuseek even gelezen en daar werd ook gesproken over dat je beter geen schoensmeer kunt gebruiken in verband met chemicaliën die dan in contact met je huid komen.
Ik gebruik af en toe een beetje kleurloze ledervet om horlogebanden soepel te houden. Dan kleuren de banden ook mooi donker en volgens mij is het betrekkelijk huidvriendelijk, hoewel ik eigenlijk niet weet wat ze allemaal in ledervet stoppen. Daarom behandel ik uitsluitend de buitenkant van de band.
Gelukkig heb ik maar een enkel klein laagje olie aan de bovenkant van de band uitgesmeerd. De volgende keer dat ik een band wil behandelen ga ik denk ik een laagje leervet proberen.
Groeten,
Stefan
SiO2 Schreef:
Een geweldige verbetering!
Ik zou trouwens niet teveel olijfolie gebruiken
want olijfolie kan na verloop van tijd rans
worden. En daar wordt de band niet bepaald frisser
van.
Ik heb het stuk op Watchuseek even gelezen en daar
werd ook gesproken over dat je beter geen
schoensmeer kunt gebruiken in verband met
chemicaliën die dan in contact met je huid komen.
Ik gebruik af en toe een beetje kleurloze ledervet
om horlogebanden soepel te houden. Dan kleuren de
banden ook mooi donker en volgens mij is het
betrekkelijk huidvriendelijk, hoewel ik eigenlijk
niet weet wat ze allemaal in ledervet stoppen.
Daarom behandel ik uitsluitend de buitenkant van
de band.
Ik ben overigens erg enthousiast over het idee
achter de zogenaamde ‘hybrid buckle’ van Crown &
Buckle. De sluiting is erg kort waardoor de band
incl. sluiting een stukje korter is, wat een goede
oplossing is als je ‘tussen twee gaatjes’ inzit
qua lengte. Voor 6 dollar in staal of pvd een
prima oplossing.
Groeten,
Stefan
ziet r n stuk beter uit (tu)
en slimme oplossing idd van die kortere gespjes (tu)