Nieuwe SMP

Tijdens mijn Baselworld 2011 trip hoorde ik een gerucht dat de Seamaster Professional 300, beter bekend als SMP300 aka Bond, a la Pierce Brosnan, een metamorfose zou ondergaan. Zo krijgt ie een ceramische bezel, met rondere cijfervormen, ronder datumvenstertje, geen golfjes meer op de wijzerplaat en eindelijk verlost van de buisjes in de band. Wat vinden jullie ervan?

Had het gezien,… moet hem echt eerst irl zien. De golfjes weg vind ik overigens helemaal goed!! Zal waarschijnlijk één van de weinge zijn.
Ben met name benieuwd hoe de bezel kleurt bij de wijzerplaat en/of andersom. :slight_smile:

Ga hem iig zeker een keer passen.

ai das helemaal niet goed he … lol
ik ga hem in ieder geval ook zeker een keer bekijken en hopen dat ik mijn versie mooier vind :wink:

in ieder geval bedankt voor de info (tu)

Nee,nee,nee,nee.
De golfjes maakte hem compleet, en stond hem fantastisch.
Liquid Metal bezel voegt voor mij weinig toe, maar je betaald er dik voor.
Nieuwe prijzen gaan sowieso een stuk omhoog. Weet het niet helemaal zeker, maar ik dacht ergens te hebben gelezen dat je mag verwachten dat ze rond de $5.000 gaan kosten. Kan ook zijn dat dat de prijs werd van de nieuwe PO, ik weet het allemaal niet meer. Zo veel nieuwe informatie moeten verwerken in zo’n korte tijd.

JTrapman Schreef:

Nee,nee,nee,nee.
De golfjes maakte hem compleet, en stond hem
fantastisch.
Liquid Metal bezel voegt voor mij weinig toe, maar
je betaald er dik voor.
Nieuwe prijzen gaan sowieso een stuk omhoog. Weet
het niet helemaal zeker, maar ik dacht ergens te
hebben gelezen dat je mag verwachten dat ze rond
de $5.000 gaan kosten. Kan ook zijn dat dat de
prijs werd van de nieuwe PO, ik weet het allemaal
niet meer. Zo veel nieuwe informatie moeten
verwerken in zo’n korte tijd.

Liquid bezel is van de Planet en vond ik niet echt bijzonder. Heb destijds die limited gepast.

Deze is ceramisch. Al die vervelende namen ook. :wink:

Bidle Schreef:

Ben met name benieuwd hoe de bezel kleurt bij de
wijzerplaat en/of andersom. :slight_smile:

Sluit er bijna naadloos op aan. Weet alleen niet of ze net als de OSPOLMLE nu ook een ceramische wijzerplaat gebruiken. Kwa looks komen de bezel en de wijzerplaat super overeen.
De wijzerplaat lijkt veel op mijn zwarte limited met gelakte wijzerplaat. Lijkt bijna emaille of keramiek.


seamaster Schreef:

ik ga hem in ieder geval ook zeker een keer
bekijken en hopen dat ik mijn versie mooier vind
:wink:

Ik denk 't haast van wel. Ik zit te overwegen om deze met golfjes nog 1x te nemen. Puur omdat ie er nu uitgaat.

Bidle Schreef:

Liquid bezel is van de Planet en vond ik niet echt
bijzonder. Heb destijds die limited gepast.

Deze is ceramisch. Al die vervelende namen ook. :wink:

De liquid bezel van de OSPOLMLE was ook met keramiek. Had destijds ook de limited gepast. Viel me alleen tegen dat dat liquid metal mat was. Ik moest juist denken aan dat glimmende van de T1000 uit Terminator 2 denken. B)- Was een beetje teleurgesteld.

Als ik me niet vergis is de bezel van de nieuwe Seamaster nu ook een combinatie van keramiek en liquid metal. Het zag er althans wel zo uit.

+1 vingers af van de golfjes!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

ik zie nu net dat ze volgens mij een zwarte datumschijf in de blauwe bond hebben gebruikt … ik zou zelf of wit en anders de kleur van de wijzerplaat hebben genomen, al is het maar omdat het nu wel de intentie heeft dichter bij de wijzerplaatkleur te zitten maar dat niet klopt.

ik weet nog toen de bond limited uit kwam die hierboven te zien is, ik hem wel aardig vond maar je dan beter een sub no date kan pakken …het is zo gewoon geen bond.

oef gelukkig, ik ben er al uit … de “oude” blijft mooier :wink:

Zwarte datumschijf op een blauwe wijzerplaat vind ik not done.
Zulke kleine details zijn absolute afknappers voor mij.

-1 voor het verwijderen van de golfjes. -1 voor de nieuwe cijfers op de bezel. Kortom: ik ben niet enthousiast.

Ik vind de golfjes wel leuk op m’n sm’s.

Dat is toch minder.

De golfjes waren juist karakteristiek voor de Seamaster. Nu schuift het model op naar de grijze middenmoot(td)(td)

marnix.moed Schreef:

Bidle Schreef:


Liquid bezel is van de Planet en vond ik niet
echt
bijzonder. Heb destijds die limited gepast.

Deze is ceramisch. Al die vervelende namen ook.
:wink:

De liquid bezel van de OSPOLMLE was ook met
keramiek. Had destijds ook de limited gepast. Viel
me alleen tegen dat dat liquid metal mat was. Ik
moest juist denken aan dat glimmende van de T1000
uit Terminator 2 denken. B)- Was een beetje
teleurgesteld.

Als ik me niet vergis is de bezel van de nieuwe
Seamaster nu ook een combinatie van keramiek en
liquid metal. Het zag er althans wel zo uit.

Sorry, heb het verhaal van de juwelier niet helemaal goed meegekregen, dacht echt dat het niets met keramiek te maken had…

Ik vind dit nog steeds de mooiste, de nieuwere versies vind ik een stuk minder:

Met golfjes is imho beduidend mooier.
Net wat onderscheidends tov ‘de massa’ duikers.

Tommaat Schreef:

Ik vind dit nog steeds de mooiste, de nieuwere
versies vind ik een stuk minder:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZTXX4XF7.jpg

Dit is idd nog mooier!! (tu)

RuhleR Schreef:

De golfjes waren juist karakteristiek voor de
Seamaster. Nu schuift het model op naar de grijze
middenmoot(td)(td)

+1

Grt. Marco

Ja! Nou en of!!