Ja ik weet het. Het horloge is oververtegenwoordigd op het horlogeforum maar dat boeit me niet.
Niet zo lang geleden heb ik mijn vintage Speedmaster en mijn Tag Heuer Carrera verkocht en daarvoor had ik een Rolex Submariner besteld.
Maar ik had zoveel heimwee naar de Speedmaster dat ik met de Rolex wacht en een iets andere volgorde gebruik op weg naar mijn droom 5 horloge collectie.
Ik heb dus even gewacht tot juwelier Eugene van Baal in Nijmegen weer een Speedmaster met hesalite binnen kreeg.
Vandaag ben ik wezen kijken. Ook nog twee '57 modellen om gehad met 9300 uurwerk maar die waren een paar duizend Euro duurder en er moest eigenlijk toch weer een “echte” Speedmaster met hesalite komen.
De Speedmaster met saffierglas had het nét niet. Daarbij was de hesalite Speedmaster de meest comfortabele van de familie.
De knoop meteen doorgehakt en het horloge meegenomen.
Vanavond of morgen komen er wat extra foto’s bij. Want ook al weten jullie inmiddels hoe het horloge eruit ziet…ik ben zo trots als een pauw!
Hier alvast een foto in de winkel na een heerlijk bakje koffie en bijpraten met Auke. Auke had ook zijn Speedmaster om.
Had je een steekwagen meegenomen om alles de winkel uit te kruien? Peter van Baal vond destijds de doos bij mijn nieuwe Longines Hour Angle Watch al erg groot, wat moet hij hier dan nog van zeggen?
Enne, die Speedy is natuurlijk altijd goed, gefeliciteerd! Heb 'm zelf ook met sexy plexy.
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! @ArendW…het was vooral een verschil in draagcomfort in vergelijking tot de '57 modellen omdat die een stuk hoger en zwaarder zijn. Maar ook in vergelijking tot hetzelfde model met saffierglas is het toch wel een lager gewicht door het hesalite. Maar ik moet er ook bij zeggen dat het moeilijk vergelijken is als je de horloges alleen even in de winkel hebt om gehad.
Ik had hiervoor een '86-er wat later een '91-er bleek te zijn dus niet geschroefd.
Het is inderdaad een flinke doos. Had bijna een hernia toen ik thuis aankwam.
Maar dan heb je ook wat.
Het was de grootste doos die van Baal in huis had, haha!