Ja, da’s wel veel. Zeker omdat er een modern uurwerk in zit. Maar het kan nog een beetje meevallen als het glas een hoge dome heeft. Dat is mij niet zo duidelijk van de foto’s op de Omega website.
Dat dus. Bij de full-size Speedmaster staan ze te ver naar binnen. Horloge is te groot voor het uurwerk, waardoor het horloge ‘scheel kijkt’. Bij de nieuwe 38mm is dit gewoon goed gedaan!
De hoogte/dikte bestaat natuurlijk uit het kastdeksel, de daadwerkelijke kast, de bezel en behoorlijk bol glas. En geen van allen lijken extreem dik/hoog, an sich.
Ik ga 'm zeker ook irl bekijken en passen. Benieuwd hoe ik 'm ervaar. De full-size Speedmaster vind ik in ieder geval niet mooi, op mijn pols.
Zat gister een stukje te lezen van Fratello. Ja, hij is dik, maar op de foto waarbij die op de pols zat vond ik het toch een mooi horloge om te zien. Denk dat we er ook even aan moeten wennen en hem uiteindelijk zeker voorbij zien komen op het forum.
Het uurwerk is gebaseerd op de 3330 wat weer gebaseerd is op de Longines L688.
Er wordt nog weleens minachtend over Longines gedaan tov Omega maar Omega kijkt dus echt wel naar Longines.
Het probleem met deze versie is hetzelfde als met de Reduced: het roept automatisch de vergelijking op met de Professional, maar schiet vervolgens op punten te kort. Op het eerste gezicht mooi horloge, maar als je op de details gaat letten, dan klopt het allemaal net niet.
Pushers te groot in verhouding tot de kast
Subregisters te groot voor de wijzerplaat, snijden door de uurmarkeringen en te ver van de centrale as
Kroon te groot (en waarom, dit is toch een automaat?)
Zal vast aftrek vinden, maar ik zet mijn Pro nog maar even niet in het blauw…
Over de dikte nog even dit. Ik heb een (oudere) chrono met 7750 uurwerk. Die is 38,6 mm in diameter en 14,3 mm hoog. Die heeft wel een plexiglas (maar geen bezel), maar de verhoudingen op de pols kloppen prima. De Speedmasters hebben nog als voordeel dat er een bezel op zit. Ik denk dat de verhoudingen daardoor ws. wel kloppen.