Nieuwe #speedytuesday Speedmaster!

Deze dus?

Bestellen:

5 likes

Jup!

Meer foto’s/info: http://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-speedy-tuesday-limited-edition/

2 likes

Gave lume, dat wel, voor de rest weinig enerverend

1 like

Mooi ding, maar zit geen stalen band bij, en voor €5300 toch wat extreem dan.

1 like

Ik vind hem waanzinnig! Goede zet, die reverse panda. Speelt ook een beetje in op de huidige Autavia/vintage rage

Erg cool!!!

1 like

Thanks. De radial dial met origineel font van Alaska III op de subdials maakt hem ook anders dan de meeste reverse panda’s en geeft deze Speedy een eigen gezicht.

Even wachten dan :wink: Bij de vorige speedy “limited” waren die prijzen in het begin ook zo gek maar werden na een tijdje een stuk vriendelijker.

Op 100,- na even duur als de ck2998 in blauw. Maar daar kreeg je dan een saffierglaasje bij.
Ik vind m echt wel mooi.

Met watch roll ipv al die onhandige dozen:

3 likes

Hij is helemaal gematteerd, past dus geen band bij.

Pfff
 ik weet het niet. Ik ben wel redelijk Speedy fan en ook de limiteds kunnen mij bekoren. Maar door het lume effect wordt het bijna een circus attractie

Panda dial vind ik wel erg gaaf!

Kijk dat wist ik niet, thanks!

1 like

Ik vind 'm gaaf en heb net een pre-order gedaan. YOLO :wink:

15 likes

Ik ben een beetje benieuwd hoe die lume in het echt uitpakt, maar ik vind 'm echt wel gaaf.

1 like

Schitterende klok maar die ‘speedy tuesday’ naam had voor mij niet gehoeven. Dan hadden ze wat mij betreft lekker iets creatiefs met dat Alaska mogen bedenken.

Nu is het alsof je een ‘oeh ah Ed de Goey’ editie kunt bestellen van het keepersshirt van Feyenoord.

13 likes

Er zijn behoorlijk wat limited Speedies in omloop. De een wat beter geslaagd dan de ander. Toch is dit een mooie aanvulling IMHO. Er is geluisterd naar fans/kenners en behoud van authentieke elementen zonder Snoopy of NASA-logo’s aan de dial toe te voegen. Wat features die deze Speedy uniek maken tov van andere exemplaren/het origineel:

• Geheel geborstelde Speedy kast
  • Cijfers in ‘radial-setup’ voor subdials. In origineel lettertype wat ook bij Project Alaska III gebruikt is.
  • De subdials zijn gecoat waardoor ze oplichten in het donker
  • Lederen band met vintage uitstraling Ă©n gesp met vintage Omega logo.
  • Er wordt een watch roll geleverd bij elke Speedy met strap tool en extra (NATO strap)
  • Oude stijlelementen als het vintage opgelegde logo en het vintage logo op de kroon
  • Je kunt voor het eerst online bestellen en je nummer opgeven (als deze nog beschikbaar is).
  • Reverse panda setup
  • Wie Speedmaster-fan is gebruikt de hashtag #speedytuesday (op bijv. Instagram). Het is dĂ© Speedmaster-tag die door Robert-Jan Broer (Fratello Watches) is bedacht en een wereldwijde groep fans dichter bij elkaar heeft gebracht.

Anyway, van 1 nummer weet ik zeker dat deze verkocht is :wink:

6 likes

Mijn geboortejaar was al weg helaas
Die van m’n kids ook
Ben benieuwd hoe hard dit zal gaan

Overall een waanzinnig mooi horloge.

De pluspunten:

super mooi

erg mooi, maakt hem lekker ‘tool’

gaaf, hoewel ik licht twijfel of het niet teveel ‘kermis’ wordt op deze manier

Toch wat - kleine - minpunten:

geef mij toch maar liever een bedrijf met een visie in plaats van doen wat het publiek graag wil

sluit aan op voorgaande, dat is natuurlijk zo tegenstrijdig als wat, een horloge met vintage elementen de naam geven van iets moderns, congruent is het allemaal niet echt zo

Hashtag stamt al uit 2012. Is best oud hoor :wink:

1 like