Nieuwe sportieve Zwitser

Hoi allemaal,

Een nieuwe aankoop. Meer een evolutie van een klok die reeds in de verzameling zat. Net op details even wat mooier, meer “af” en zo was aankoop meer dan gerechtvaardigd.

Enjoy :wink:

Groet,

Nico.

http://www.mijnalbum.nl/Album=LYORECCF

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel draagplezier (tu)

Mijn beste,

Proficiat Nico met deze fitte Zwitser!!
En dat deze sportieveling jou de nodige ambiance geeft in het gade slaan der tijd, daar ben ik zeker van.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze kwieke Zwitser.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

mooi klokje, ik wens je er veel plezier mee(tu)

Proficiat!

Moest wel even aan deze denken

Hoi,

Nou zeg. Beter goed gejat dan slecht verzonnen :smiley:
Van welk jaar is die?
Introductie van de Monterey was rond 2001, en de serie zou tot 2007 in productie zijn geweest.

Groet,

Nico.

Geen idee meer. Weet wel dat 't een oudje is.

Volgens deze bron was ie geintroduceerd in 1997.

http://csec.tagheuer.com/glossary/index.lbl?lang=en

Aha,

Vind em wel erg leuk, en had niet verwacht dat ie zo oud was. Zij waren dus eerder :sunglasses:
Ik vind zowieso de periode eind jaren 90 tot wat erna een sterke tijd qua design.
Het kenmerkt zich door eenvoud (semi sportief en toch netjes), in combinatie met een mooie maatvoering rond de 40mm. Staat goed om mijn relatief dunne pols.

Wanneer ik even kijk in de verzameling, komen de meeste klokken uit die periode.

Zegt ook iets denk ik, wellicht ben ik ook wat behoudender gewoon. Dat extreme en de XXL maatvoering die tegenwoordig mode is vind ik wel leuk om een keer te zien, maar wel om de pols van een ander :wink:

Daar heb ik dit forum voor,

Even gluren naar de mooie dingen van anderen…

Groet,

Nico.

Nico den Haak Schreef:

Aha,

Vind em wel erg leuk, en had niet verwacht dat ie
zo oud was. Zij waren dus eerder :sunglasses:

Ach, er is horlogeland zoveel bij elkaar afgekeken… ik noem nog maar iets, je urenwijzer :wink:
Het gaat om 't geheel van 't klokje, en ik vind em (tu)

Ik vind zowieso de periode eind jaren 90 tot wat
erna een sterke tijd qua design.
Het kenmerkt zich door eenvoud (semi sportief en
toch netjes), in combinatie met een mooie
maatvoering rond de 40mm. Staat goed om mijn
relatief dunne pols.

Wanneer ik even kijk in de verzameling, komen de
meeste klokken uit die periode.

Smaken verschillen, en zo weet je tenminste dat je een levenlang van je klokjes kunt genieten.

Wederom een leuke klok Nico, uiteindelijk gaat het erom wat jij leuk en mooi vind en waar je “iets” mee hebt. Tja in de autoland zie je ook veel stijlelementen van merken door elkaar. Soms is dat geslaagd maar soms gewoon slecht gejat of totaal gebrek aan originaliteit. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Erg mooi horloge, mooie duidelijke wijzerplaat.
Ik blijf zelf steeds bij deze terug komen, die die staat op mijn wishlist :

Idd een gerechtvaardige aankoop lijkt mij :smiley:
Gefeliciteerd!

Fantastisch!! Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!! Veel draag en kijkplezier.

groet, Justin

Mooi, die indexen op de bezel!

Hoi,

Ja dat laatste is zeker waar. Wat ik nú mooi vind, dat is meestal blijvend. Dus blijft het een leven lang genieten.
Ik vind het geheel van deze klok buitengewoon geslaagd. Vooral hoe men ook het profiel van de band in de sluiting heeft laten doorlopen, prachtig gewoon.
De rode secondewijzer springt er ook prachtig uit, het ontwerp van de plaat is ook fantastisch zonder overbodige fratsen. Dat de rondingen van de bezel mooi rond zijn afgevlakt, maken dat de kast niet zo lomp oogt. Hoe langer ik ernaar kijken, des te meer detailverschil is er wel met die Tag. Maar zo op het eerste zicht zijn er behoorlijke overeenkomsten.

Zonder datum, dat zou nog leuker zijn, maar er moet wat te zeuren blijven.
Ondanks zijn 16mm hoogte draagt ie heel comfortabel, daar was ik wel wat huiverig voor. Omdat de onderkant bol is geprofileerd, drukt ze ook wat dieper in de pols, toch ligt net boven je arm. Over nagedacht.

Groet,

Nico.