Nieuwe stalen band voor Seiko 5GMT, maar welke?

Ik wil graag een nieuwe stalen band bestellen voor mijn SSK001 Seiko 5GMT, maar ik heb moeite met een keuze maken. Ze zijn namelijk allemaal wel mooi op hun eigen manier. Ik heb een selectie gemaakt waarvan het er eentje moet worden. Zouden jullie in de onderstaande poll willen stemmen op jouw favoriet?

Welke stalen band vind jij het mooiste?
  • Angus-J Louis
  • Super-O Boyer
  • Goma BOR
  • Endmill

0 stemmers

Angus-J Louis:

Super-O Boyer:

Goma BOR:

Endmill:

2 likes

Mocht je geen van de banden wat vinden, vertel me dan welke band ik gemist heb en de moeite waard is. :blush: :+1:

Ik vind ze eigenlijk allemaal wel tof staan, die BoR is natuurlijk wel wat unieks :wink:

1 like

Wat is er eigenlijk mis met de standaard jubilee? Ik begreep juist dat die niet verkeerd is qua kwaliteit.

Er is niet zozeer iets mis mee, ik vind hem alleen niet zo lekker dragen.

1 like

Angus-J Loui vind ik zelf de mooiste maar zoiets zit er toch ook standaard op?

1 like

Deze lijkt het meeste op de originele band:

Een aantal verschillen met de Seiko band zijn:

• Geschroefde stevige bandpennen i.p.v. dunne drukpennen
  • Een milled clasp i.p.v. stamped met meer afstelmogelijkheden (meer gaatjes)

Juist omdat deze band zoveel op de originele Seiko band lijkt, heb ik deze niet bij mijn lijstje met keuzes gevoegd.

1 like

Ah ok, ik heb deze op m’n sumo

1 like

Bevalt die goed? Voordelen en nadelen?

Draag deze niet zovaak, vind hem wel lekker zitten maar heb de origine band er maar een paar dagen opgehad dus weet niet beter.

1 like

Oyster vind ik de minste, dan blijft Jub en BOR over. Maar gewoon 2 :grin: en dan is een Oyster met Jub of BOR combinatie een hele leuke optie :+1: En dan kun je evt. de bracelet die het minst bevalt hier in het blauw zetten, krijg je altijd nog een prima bedrag voor :wink:

Trouwens, zijn dit precies SKX007/009 maten, zijn ze uitwisselbaar?

1 like

Bor is leuk :ok_hand:

Maar de Bandoleer ook

4 likes

Dat weet ik niet 100% zeker. Bij Strapcode hebben ze een apart gedeelte voor de 5GMT.