Nieuwe Steinhart 39mm

http://www.gnomonwatches.com/ocean-39-explorer-gnomon-exclusive

Wat vinden jullie van deze nieuwe release??

7 likes

Ik vind het helemaal niks. Gelukkig zijn er (bijna) zoveel smaken als horlogeliefhebbers :wink:

Ik vind dat hij ergens op lijkt.

7 likes

Mooi hoor! Wel weer jammer dat “gnomon exclusive”…

1 like

mooi, maar de vintage geel cijfers is net niet mijn kleur.
waarom staat er alleen SWISS op en niet SWISS MADE?

edit: geel=gele

Zwitsers uurwerk maar niet geheel gemaakt in Swiss. Anders staat er Swiss Made.

3 likes

Ik vind hem mooi. Juist die gele cijfers. Mooi formaat ook.

2 likes

Ik vind hem niet heel mooi en niet heel lelijk. Dus in het midden. Ik vind hem zoals er al zoveel zijn

Was dat niet Swiss Movt?

Ja als alleen het uurwerk Zwitsers is dan staat er Swiss movement. Swiss, Swiss made, Suisse en dergelijke betekent dat kast enzo ook Zwitsers is.

1 like

Swiss Made = uurwerk geassembleerd en gereguleerd in Zwitserland en ten minste 50% van de onderdelen van de rest van het horloge van Zwitserse makelij is

Zo iets meende ik me ook te herinneren. Heb namelijk een Swiss only Rolex.

Maar die regels van Swiss Made is onderhevig aan verandering, om die beschrijving exclusiever te maken.

Vind hem wel tof. Tuurlijk is het een hommage, maar laten we wel wezen: het origineel is onbereikbaar qua waarde en beschikbaarheid (worden al een tijdje niet gemaakt). Vind het daarom iets minder zielig voor Rolex of zoiets.

Verder net iets anders dan het origineel door oa het moderne font en net iets andere kastvorm.

2 likes

Mooi! Jammer dat deze, zoals meerdere mooie exclusieve Steinharts en Squales, alleen bij Gnomon verkrijgbaar is.

1 like

Ik koop altijd graag bij Gnomon, top service snelle gratis verzending en invoerkosten zijn minimaal.

Invoerkosten zijn minimaal? Dit staat toch vast? :thinking:
Komt volgens mij ong 100 euro bij.

Ik hou het wel bij mijn OVM39.

7 likes

Ze zetten een waarde van $100,- op de pakbon. Dat scheelt je in kosten.

2 likes

Oh, wist niet dat ze dit doen. Doen ze goed😄

1 like

A one trick pony.