Steinhart maakt eerst en vooral wat er goed verkoopt. Ik heb zelf een Dual Time (sterk gebaseerd op de “Pan Am” Rolex modellen) aangeschaft omdat in dat geval het origineel al tijden niet meer gemaakt wordt en volstrekt onbetaalbaar is. In dat geval heb ik geen problemen met een sterke gelijkenis, zeker ook al omdat het in een veel grotere vormgeving gegoten is. Modellen zoals bovenstaande hoeven voor mij ook niet maar als de markt ernaar vraagt zou je gek zijn niet te leveren…
Kan het Steinhart en de kopers niet kwalijk nemen. 10 jaar geleden had je gezegd: spaar door voor de echte Rolex of neem een skx. Maar met die wachtlijsten snap ik het wel. Niet dat het inwisselbaar of vergelijkbaar is, maar als Rolex je geen Rolex meer wil verkopen, helemaal prima als je de ripoff ervan haalt.
On topic: als ze dat logo gewoon hadden geprint had ie er een stuk minder chinees uit gezien.
Leuke poging, en het zal best wel heel degelijk gebouwd zijn. En hoogst waarschijnlijk een beter horloge dan de meeste andere homages.
Maar ze hadden wat mij betreft toch wat meer ‘avontuurlijke’ wijzers mogen gebruiken.
Ik wacht wel tot Swatch met een Swatchplorer komt.
Niks mis mee. Mooi horloge.
Veel afkrakers hier maar de link is al bijna 100x aangeklikt … toch stiekem even kijken wat hij kost
Tja, niks tegen Steinhart, maar het origineel is ook niks.
Next!
Fantasieloos in mijn ogen maar koop 'm lekker als je er blij van wordt. Leven en laten leven…
Gewoon mooi en goed horloge in een voor veel mensen betaalbare prijsklasse.
Niet bijster origineel, maar betaalbaar voor mensen die een fatsoenlijk gebouwd horloge willen hebben … Ik heb ook niet zoveel moeite met het gebrek aan originaliteit
Prima toch, dat gejank altijd over lekker origineel.
Ik denk dat de meeste kopers van horloges die ergens op lijken totaal geen idee hebben.
En dan even het interieur, bij hoeveel mensen staan er in huis kopieën van meubels die ergens van geleend zijn? Ik denk veel en dat het gros daarvan niet eens weet dat er een origineel bestaat.
Het is dat ik hier rondwaar en daardoor e.e.a. mee krijg en ik het dus weet maar anders zou ik het ook niet geweten hebben. En ik denk niet dat dit een bedreiging voor het origineel of zijn de wachtlijsten al leeg?
O ja, en wat ik er van vind, een prima horloge dat Steinhart, veel waar voor je geld en ik kan goed begrijpen dat mensen het kopen, al dan niet wetende van het origineel.
inderdaad dat gejank altijd. zo moeilijk denken die mensen. gunnen de joy niet van een ander omdat hun 545,940 hebben betaald en jij 120 euro. is niet eerlijk natuurlijk. ik draag met trots mijn homages
Zijn er aanwezig op het forum?
Ik denk er toch aan voor een aan te schaffen. Nog geen Steinhart in de collectie gehad.
Ik zat er ook aan te denken. Ik heb al meer Steinhart’s gehad, prima horloges. Ik zou 42mm wel een mooiere maat vinden en dan in lichtblauw. San Martin heeft iets dergelijks, maar voor de prijzen die zij vragen ga ik geen Chinees kopen.