Nieuwe Steinhart Apollon Chronograph

Na een aantal foto’s als teasers zijn nu de volledige plaatjes van de nieuwe Steinhart Apollon Chronograph op de site van Steinhart te zien.
Hij kost €860, en heeft een Valjoux 7750 elabore grade als uurwerk. De horloge heeft een titanium kast, en is 45mm bij 17mm groot, geen kleine jongen dus. Als ik het goed heb begrepen wordt het horloge geleverd met drie verschillende bezels: een titanium, een DLC-coated, en een bronze. Genoeg gepraat, hier wat plaatjes voor jullie.

Ik vind hem er behoorlijk goed uitzien, het enige wat mij wat minder bevalt is de 17mm dikte, en de prijs.
Klik hier om naar de Apollon te gaan op de website van Steinhart
http://www.steinhartwatches.de/en/Apollon-Chronograph,496.html

Ziet er heel goed uit,zeker met de verwisselbare bezels.
De combi brons met de groene band is heel mooi,maar ja…de prijs.

gr Ron

Vet maar prijzig. Wel heel gaaf.

(tu) Maar dit dikte is echt huge bij deze. De 7750 is al geen slanke…

Oh ja, door de drukkte wijzerplaat vind ik de schroefjes hier niet meer storend ivm de 2824 uitvoering.

Vind het een mooie klok, waarom vinden jullie hem duur? Wat maakt hem te duur?

Mooi klokkie!

Mooi (tu)
Met een eigen gezicht.
Ik vind hem niet duur,met zo`n Valjoux 7750 uurwerk.
Veel geld is wat anders dan te duur zeg ik maar…

Waarom moeten ze toch altijd zo belachelijk dik/hoog zijn, echt lelijk…

Ramniv Schreef:

Vind het een mooie klok, waarom vinden jullie hem
duur? Wat maakt hem te duur?

Ik vind het voornamelijk veel geld voor een Steinhart, die voornamelijk bekend zijn van hun Rolex ‘homages’. Echt duur is hij namelijk niet, en te duur valt ook best mee. Ik heb echter het gevoel dat met zulke prijzen bij deze merken de value for money een beetje verdwijnt. Net zoals dat ik €1100 voor de nieuwe Christopher Ward simpelweg te veel vind. Ze komen met deze prijzen in een andere klasse van horloges terecht, en dan heb je te maken met andere concurrentie, en of Steinhart kan concurreren met bijvoorbeeld een Sinn, Damasko etc.? Ik denk het niet.

Leuke stoere klok!

Stoere klok!

Jammer dat je voor dat geld geen setje bronzen en zwarte inbusschroefjes mee krijgt. Als je de bezel verwisseld zou het mooier zijn als e de inbusschroefjes ook kunt wisselen.

Steinhart mag deze tip gebruiken voor 1 gratis exemplaar.

Ik vind het niet mooi, ook de prijs vind ik te hoog. Voor dat geld honderd keer liever deze

http://www.steinhartwatches.de/de/Nav-B-Chrono-II-black-DLC,458.html

Ik ben benieuwd wat de losse titanium band gaat kosten. Zie hem nog niet op de site staan.

Van Steinhart vind ik de limiteds die ze hebben gemaakt voor het Russische forum erg mooi.

Ik vind het wel een mooie, stoere klok, maar 45 mm is voor mijn pols echt geen goed idee. Gelukkig maar, kom ik ook niet in de verleiding!

Ik vind horloge iets minder, maar het idee van bijgeleverde en daarmee uitwisselbare bezels vind ik echt zeer gaaf!

moebius Schreef:

Ik ben benieuwd wat de losse titanium band gaat
kosten. Zie hem nog niet op de site staan.

Ik dacht gelezen te hebben dat die €80 kost, maar dat weet ik niet helemaal zeker :wink:

Mooie klok en hoe dikker, groter en zwaarder is het helemaal mijn ding(tu)

jantje.vlaam Schreef:

Stoere klok!

Jammer dat je voor dat geld geen setje bronzen en
zwarte inbusschroefjes mee krijgt. Als je de bezel
verwisseld zou het mooier zijn als e de
inbusschroefjes ook kunt wisselen.

Steinhart mag deze tip gebruiken voor 1 gratis
exemplaar.

Ik vind het zoals het nu is denk ik mooier. Geeft naar mijn mening met de stalen schroeven een beter contrast tussen het brons/ DLC en de kast.

Prachtige klok, geweldige die verwisselbare bezel!

Groeten Chris

Hij is mooi, maar mij te duur maar vooral te groot.45 bij17mm is wel erg fors.
Het kunnen wisselen van de bezels is wel gaaf!