Ja, had ik ook gelezen. Erg tendentieus van dit
heerschap H. Solo. Ik ben voor de Kerst nog bij
Steinhart in Augsburg geweest en heb het
horloge
daar laten zien. Toen hebben we afgesproken dat
het horloge gemaakt zou gaan worden in het
nieuwe
jaar. Blijf het altijd vreemd vinden dat mensen
maar wat roepen op internet zonder mij gewoon
eens
een simpele e-mail met de vragen die er leven
te
sturen. Er gaat inderdaad als het goed is een
Aramar logo op de wijzerplaat komen, zodra dat
klaar is (door de designer van Steinhart zelf)
zal
ik het posten. Vind het zelf erg gaaf om mijn
naam
logo daar terug te zien.
Ik kan me voorstellen dat het voor jou erg gaaf
moet zijn om je logo en naam daar te zien staan,
als koper zie ik daar liever het Steinhart logo en
naam. Doe maar een poll onder je kopers, ik denk
dat de meeste kopers het met me eens zullen zijn.
Je naam en logo op de achterkant zou toch
voldoende moeten zijn.
tenzij t bedrijf meer een horlogemerk zou worden. misschien op de achterkant of onderin dan weer iets van “made by steinhart”.
maar zelf zou ik waarschijnlijk ook liever steinhart op de wijzerplaat zien staan en aramar op de achterkant.
Wanneer het Aramar logo er op komt dan heb je als koper de mogelijkheid het ontwerp nogmaals te beoordelen. Mocht het niet aan je wensen voldoen, dan word je geld terug gestort. Dit heeft Maurice mij vandaag medegedeeld. Goede actie, opzich.
Toch vind ik het jammer dat we deze discussie nu moeten voeren. Na een aankoop een design wijzigen vind ik persoonlijk om problemen vragen. Zo ontstaat er verdeeldheid onder de verkopers/klanten en als ik mij goed herinner
moest er een aanbetaling worden gedaan aan Steinhart voor 100stuks voordat er geproduceerd gaat worden. Wanneer nu 20% besluit niet in te stemmen met het nieuwe logo dan zal de verkoop waarschijnlijk opnieuw starten voor de resterende exemplaren(speculatie!!). Weer een week verder… Nog langer wachten… Plus twintig ontevreden klanten. Daarnaast denk je de volgende keer wel twee keer na voordat je een bestelling plaats, want wat koop je nu eigenlijk? Na aankoop kan er immers nog gesleuteld worden aan je aankoop.
Mijn tip: leuk idee, leuk voor de volgende keer! Ga niet rommelen aan een design/logo waar alle kopers mee ingestemd hebben.
YES, een update en duidelijkheid. Voor degene die het niet gevolgd hadden, er was wat discussie over hetgeen er op de wijzerplaat zou komen, Aramar met zijn naam en logo of Steinhart met zijn naam en logo. In eerste instantie baalde ik ervan dat er Aramar op zou staan, daarna begon het wat in te dalen en had ik er geen moeite meer mee. Maar de kogel is door de kerk, het wordt Steinhart naam en logo op de wijzerplaat en Aramar achterkant.
YES, een update en duidelijkheid. Voor degene die
het niet gevolgd hadden, er was wat discussie over
hetgeen er op de wijzerplaat zou komen, Aramar met
zijn naam en logo of Steinhart met zijn naam en
logo. In eerste instantie baalde ik ervan dat er
Aramar op zou staan, daarna begon het wat in te
dalen en had ik er geen moeite meer mee. Maar de
kogel is door de kerk, het wordt Steinhart naam en
logo op de wijzerplaat en Aramar achterkant.
Goed dan, mei is gekomen en gegaan net als juni. Door de niet nagekomen levering van ETA uurwerken is het horloge nog verder vertraagt. Aramar heeft via derden toch 100 ETA uurwerken kunnen bemachtigen en het zijn zelfs de ETA TOP uurwerken (mooier afgewerkt). Door de vakantie zullen ze eind augustus klaar zijn en verzonden worden.
Gelukkig nog ver voor mijn 42e verjaardag, ik kan dus met trots mijn nummer 41 gaan dragen.
Wie hebben er hier allemaal een Arctic Ocean besteld???
Ik heb er 1 besteld maar ben nu wel klaar met wachten. Benieuwd naar het resultaat. Ik denk dat wanneer het horloge in augustus niet geleverd word ik mijn order cancel. Maar we wachten nog even af.
Na maanden wachtten heeft de poep de ventilator geraakt op het forum op watchuseek.
Omdat Aramar geen sponser is en hij een “commercieel” bericht geplaatst heeft is dat bericht verwijderd. Kennelijk is er van leverancier gewisseld en wordt het horloge nu niet door Steinhart maar een toeleverancier van Steinhart gebouwd. Dat houdtin dat hethorloge nu niets meer met Steinhart te maken heeft en het draadje dus na 67 pagina’s gesloten is.
Nu was ik op zoek naar een goed blauwe sub en bij toeval die van Steinhart/Aramar gevonden. Omdat de kwaliteit van Steinhart bij mij goed aangeschreven staat (op een enkele misser na) en zij hun eigen blauwe sub niet meer maken was ik heel blij met de Aramar versie. Maar goed, nu zit ik weer in dubio. Ik wacht er al ruim een half jaar op. De rit uitzitten of een ecean vintage military kopen. Ik heb verdomme al bijpassende bandjes gekocht.
Krijgt het horloge nog wel de naam Steinhart dan ??? Eerder schreef je:
Steinhart naam en logo op de wijzerplaat en Aramar achterkant <
Wel een drama zo, kan Steinhart (of de toeleverancier) niet overstappen op Sellita? Doen toch veel fabrikanten die niet meer (of slecht) door ETA beleverd worden.
Nee, Steinhart is helemaal weg van Aramars website. Omdat ETA niet kon leveren heeft Arama zelf 100 ETA uurwerken geregeld, deze waren overigens van de TOP lijn van ETA.
De belangrijkste reden om hem te kopen is dat ik al lang op zoek ben naar een mooie blauwe stalen sub. Steinhart staat bekend om hun erg goede kwaliteit (uitzonderingen daargelaten). De prijs is prima, ik heb hem voor mijn 41e verjaardag gekocht en heb nummer 41 besteld.
Blijft het horloge gelimiteerd? Steinhart kan de volgende maand zelf met een blauwe sub komen bij wijze van spreken. Op Aramars site zie ik niets meer staan over de limiet wat houd hem tegen met een iets aangepaste versie te komen? Kortom na een goed half jaar wachtten gaat dit geen fijne laatste etappe worden.
Wat toevallig, ik heb het er eergister nog met Zoltar, van Aramar over gehad. Ik vroeg of ze nog komen dit kaar en of er meer over bekend is. Hij heeft niet gezegd dat het geen Steinhart meer is o.i.d. Wel dat hij 350 euro gaat kosten en dat er dit keer meer dan 100 gemaakt gaan worden. Hij zal komende week er meer over bekend maken.
jeetje, jammer zeg. snap wel dat t balen is na zo n lange tijd er naar uitgekeken te hebben. maar tja, als steinhart steeds maar niet kan leveren door eta, kan ik me wel voorstellen dat ergens de knoop doorgehakt moet worden.
jammer dat r nu volgens mij geen steinhart dealer meer is in nederland.
Nee, Steinhart is helemaal weg van Aramars
website. Omdat ETA niet kon leveren heeft Arama
zelf 100 ETA uurwerken geregeld, deze waren
overigens van de TOP lijn van ETA.
De belangrijkste reden om hem te kopen is dat ik
al lang op zoek ben naar een mooie blauwe stalen
sub. Steinhart staat bekend om hun erg goede
kwaliteit (uitzonderingen daargelaten). De prijs
is prima, ik heb hem voor mijn 41e verjaardag
gekocht en heb nummer 41 besteld.
Blijft het horloge gelimiteerd? Steinhart kan de
volgende maand zelf met een blauwe sub komen bij
wijze van spreken. Op Aramars site zie ik niets
meer staan over de limiet wat houd hem tegen met
een iets aangepaste versie te komen? Kortom na een
goed half jaar wachtten gaat dit geen fijne
laatste etappe worden.
Zonder weer het hele draadje te hebben doorgelezen kan ik me herinneren dat het horloge, wat er nu nog steeds niet is, steeds minder weg gaat krijgen van het horloge dat je oorspronkelijk bestelde. Wel/geen Steinhart op de plaat, wel/niet gelimiteerd, wel/geen ETA etc… Ik zou er helemaal klaar mee zijn en op zoek gaan naar wat anders. Waarschijnlijk heb je het afgelopen half jaar best stiekem eens naar wat anders gekeken…
Idd, de Steinhart OVM is ook erg mooi, die heb ik al een paar laten schieten voor vriendelijke prijzen omdat ik op die blauwe wacht.
Ik kan nu alsnog wachtten totdat hij er is en dan mijn besluit nemen om hem af te nemen of alsnog te annuleren, ik wacht nu al zo lang.
Je denkt een gelimiteerd uniek horloge te kopen van BMW en uiteindelijk wordt het een ongelimiteerd stuk standaardwerk van Opel te worden. (even gechargeerd)
De aanhoudende leveringsproblemen van Steinhart en het stelselmatig niet nakomen van afspraken hebben ons doen besluiten om de Aramar Arctic Ocean zelf uit te gaan brengen. Anders zou het horloge er nooit komen. Het design is onveranderd en ik ga 100 limiteds maken. That’s it. Waar ik echt beroerd van werd was het totale gebrek aan communicatie van de kant van Steinhart uit. Ik weet dat ik laatst WilSeiko in zijn topic heb aangesproken op zijn ervaringen, maar ik moet eerlijk zijn dat ik ze 100% onderschrijf!!! Ik wens nooit meer zaken te doen met deze firma!
De aanhoudende leveringsproblemen van Steinhart en
het stelselmatig niet nakomen van afspraken hebben
ons doen besluiten om de Aramar Arctic Ocean zelf
uit te gaan brengen. Anders zou het horloge er
nooit komen. Het design is onveranderd en ik ga
100 limiteds maken. That’s it. Waar ik echt
beroerd van werd was het totale gebrek aan
communicatie van de kant van Steinhart uit. Ik
weet dat ik laatst WilSeiko in zijn topic heb
aangesproken op zijn ervaringen, maar ik moet
eerlijk zijn dat ik ze 100% onderschrijf!!! Ik
wens nooit meer zaken te doen met deze firma!
Wordt dit ook een 42mm kast of toch een 40mm wat overigens mijn voorkeur zal hebben maar dat terzijde?