Nieuwe Stowa Chrono op de markt

Foto is van J. Schauer himself en is gepost op een Stowa forum. Ik heb de foto van TZ-UK. Mijn eerste gedachte: een toolwatch / chrono die het ook heel goed doet als dresswatch. Geruchten (!) over de prijs: rond de 1600 euro.

Menno

Mooooooi!

Geborstelde versie:

Prachtige en uiterst stijlvolle chrono! (tu)

Mooi! Wel opeens meer IWC Portuguese-achtig en dus wellicht iets minder eigen.

Té dressy voor mij maar absoluut een bjoetie!

Alleen al mooier dan een IWC omdat de cijfers niet afgekapt worden door een subdial.

Mooi, hoewel op de foto een beetje bleek. Heb zelf ook een hekel aan afgekapte cijfers.

Wat ik ook jammer vind is dat de secondenschaal niet verder is opgedeeld (a.h.v. tikgetal uurwerk) dan hele seconden. Toch niet echt het idee achter een chrono, waarmee je zo nauwkeurig mogelijk tijdsduren zou willen meten.

Wat een enorm slechte foto’s van een prachtig horloge. Is dit nou hoe je een sneak preview wil geven van een horloge? :S
Zoals gezegd een vleugje IWC, maar, als je ‘dressy’ chrono met opgelegde cijfers hebt, ontkom je daar bijna niet aan.

Groeten,

Martin

Martin vat heel goed samen wat ik ook wilde zeggen. Wat een moooooi horloge!:}
Dinsdag ben ik jarig, dus geef mij dan maar de geborstelde versie cadeau! :wink:

MartinB Schreef:

Wat een enorm slechte foto’s van een prachtig
horloge. Is dit nou hoe je een sneak preview wil
geven van een horloge? :S
Zoals gezegd een vleugje IWC, maar, als je
’dressy’ chrono met opgelegde cijfers hebt, ontkom
je daar bijna niet aan.

Groeten,

Martin

Deze foto is toch niet zo slecht ? :

ik heb iets met Stowa (heb zelf een Antea KS), maar deze vind ik erg lelijk. Met name de te grote goudkleurig cijfers geven m.i. het horloge iets goedkoops en ordinairs. Er zit geen balans in het geheel.

Ik moet er niet teveel naar kijken want dan groeit spontaan m’n behoefte aan een dresswatch merk ik… >X

Ik vind de plaat erg mooi… Echter vind ik de kast veel te dik voor dit type horloge en is daardoor naar mijn idee uit verhouding. Dit komt dacht ik door het dikke Valjoux uurwerk wat erin zit.

Gr. Mark

postvak Schreef:

Deze foto is toch niet zo slecht ? :

Deze is al een heel stuk beter, en als iemand hier op het forum deze foto had laten zien van een nieuwe aanwinst zou ik hem zelfs best goed vinden. Maar als je een nieuw product wil laten zien zou je er in mijn ogen meer aandacht aan moeten besteden. Ik heb bijvoorbeeld op de website moeten kijken wat de kleur van de wijzer en indexen was (roodgoud). Ik dacht dat ze zilver waren en door de belichting wat bronzig waren geworden. De selctieve scherpte op de plaat is wel crea, maar zou ik bij een product foto zelf achterwege laten. Allemaal mijn mening naruutlijk

Maar nogmaals, het horloge zelf vind ik prachtig!

Groeten,

Martin

Ik denk dat ik maar even doorspaar voor een “echte” Jorg Schauer.
Afgelopen week nog eentje “om” geprobeerd en die vind ik persoonlijk een stuk mooier dan deze Stowa. Ik hou ook niet van goud(kleurig), alhoewel Stowa voor het overig best wel leuke modellen maakt.

Groet
Orisfan.