Nieuwe strap voor Seiko

Wat zou ik als vervanging van de titamium band voor deze Seiko 7T62-0A60 best kunnen nemen. De titanium is dermate beschadigd dat een opfrissing misschien niet slecht zou zijn. Momenteel is die ook binnen voor een nieuwe bezel. Graag advies aub.

Ik zou de titanium band gewoon weer opfrissen, of laten opfrissen.

Elf.

watchup Schreef:

Ik zou de titanium band gewoon weer opfrissen, of
laten opfrissen.

Elf.

Ik zou dat wel graag zelf proberen, ,maar nog nooit gedaan. Tips? ik vermoed dat daar wel heel fijne staalwol zal bij te pas komen. een Ultrtason reiniger heb ik maar veronderstel dat dit onvoldoende zal zijn.

Nee, titanium kun je weer helemaal als nieuw krijgen met een pennengum. Dat is een wat harder soort gum dan de gum voor potloden.

Hier is het al eens eerder besproken: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2581202,2583222

Succes ermee!

Eric

Volgens mij heb je speciale titaniumstiften of -blokjes?

EricPP schreef ;

titanium kun je weer helemaal als nieuw krijgen met een pennengum. Dat is een wat harder soort gum dan de gum voor potloden.

Hallo,

Zou dit ook werken bij een titanium Citizen ?
De reden dat ik dit vraag is omdat Citizen aangeeft een speciaal soort ( of coating ) titanium te gebruiken welke veel harder zou zijn.
Ik heb zelf een titanium pro master ( AS2020-53E ) die wel een opfrisbeurtje zou kunnen gebruiken vandaar mijn vraag.

Lijkt me overigens een erg lastige band om te vervangen.
Niet echt een standaard bandaanzet

Klopt. Is een heel smalle, niet gangbare lugwidth. Keuze (als die er al is) zeer beperkt. Succes met de pennengum!

Gnik Schreef:

Lijkt me overigens een erg lastige band om te
vervangen.
Niet echt een standaard bandaanzet