Nieuwe Strela loopt niet meer

2 dagen in huis en nu al kuren? Mijn Polot Strela (3133) handopwinder loopt niet meer. Doe ik iets niet goed met opwinden? Draai ik niet genoeg door? Wie heeft er misschien een oplossing?

Een 3133 is een gewone handopwinder, dus eens per dag opwinden net als ieder ander horloge.
Als dat niet lukt, is het het beste dat je contact opneemt met de leverancier en afspreekt wat je het beste kunt doen.
In geen geval het opwinden forceren!
Als blijkt dat-ie defect is, zou ik om een andere vragen.

Dat is vervelend. Snel de dealer bellen.

Balen zeg :S,
Is gewoon garantie neem ik aan? Laat je ons weten hoe de leverancier hier mee omgaat?
Alvast succes!

Mvrgr, Andre

Ik heb een mail gestuurd naar de verkoper in Oostenrijk en hoop dat hij met een passende oplossing komt. Wordt (hopelijk) vervolgd.

Grt

Kleine update…

Vandaag toch gepoogd Strela opnieuw op te winden en wel verdomd, hij begint weer te lopen. Kijken hoe lang 'ie het volhoudt. Na nog een keer een periode van acute weigering gaat hij terug naar de verkoper.

Ik begin me af te vragen of je hem wel goed opwind. :S
Je moet de kroon voorzichtig ronddraaien tot je een weerstand voelt, dan is de veer helemaal opgewonden.
Dit kunnen wel heel veel omwentelingen van de kroon zijn.

Je draait wel aan de middelste van de drie toch :D?

Zat er geen instructie boekje bij :slight_smile:

Misschien heeft het horloge wel een tijd gelegen, totdat deze door jou gekocht werdt. Misschien zijn de uurwerkolieën al op hun retour? Mocht het horloge de volgende keer stoppen, dan kun je probeer de balans op gang te helpen door het horloge rond de centrale wijzeras snel met/tegen de klok in te bewegen.

Succes.

Dank voor de tip!
Ik hou het scherp in de gaten…

Groeten
Bas

diashock Schreef:

Ik begin me af te vragen of je hem wel goed
opwind. :S
Je moet de kroon voorzichtig ronddraaien tot je
een weerstand voelt, dan is de veer helemaal
opgewonden.
Dit kunnen wel heel veel omwentelingen van de
kroon zijn.

Uit eigen ervaring met mijn strela meld ik dat het ongeveer 15 omwentelingen zijn als de gangreserve bijna aan het eind is. Overigens blinkt mijn exemplaar niet uit in mooi op tijd lopen, loopt 3 tot 4 minuten per week voor.

Grt. Marco

Nieuws van het Strela front.
Ik heb contact gehad met de verkoper (online webstore uit Oostenrijk - www.Poljot.at). Gemaild dat ik graag een nieuw horloge wenste te ontvangen waarop hij reageerde dat ik het horloge toe moest sturen. Nu heb ik het horloge toegestuurd, en uitgelegd dat ik mijn aankoopbedrag niet terug wenste te ontvangen, maar een nieuwe en goedwerkend horloge. Je voelt hem al aankomen… vandaag het geldbedrag terug ontvangen.

Herhaaldelijk de koper gemaild en gezegd dat ik graag een nieuwe Strela wil, maar het blijft stil aan de overkant.

Nu speel ik met de gedachte om via een andere shop dezelfde Strela aan te schaffen, maar ik ben bang dat er weer iets aan mankeert. Wat zou jullie advies zijn? Nogmaals mailen met poljot.at om te vragen of ik weer een nieuw, goed werkend horloge kan bestellen of het elders proberen? Nu moet ik wel zeggen dat ik een hele scherpe prijs heb betaald voor de klok, slechts E300,- en voor dit bedrag kan ik hem nergens anders kopen.

Ben benieuwd of jullie ideeen hebben?

Groet,
Bas

Denk je dat je een ander/beter horloge krijgt als je het ergens anders koopt? :S

Nee dat is het niet zozeer. Ik heb idee dat communicatie met deze verkoper erg stroef gaat (voornamelijk omdat hij de Engelse taal niet zo machtig is). Aangezien ik de Strela erg fraai vind wil ik hem gauw weer in mijn collectie hebben. Mijn vraag is alleen of het verstandig is om hem opnieuw bij Poljot.at te kopen of elders…

Het is een mooi horloge, dus de moeite waard om het elders te proberen. Ik zou niet meer op hetzelfde adres gaan.

Paul.

Mijn Duits is niet opperbest, dus ik zou graag van je aanbod gebruik willen maken.
Ik zal dit weekend je even een PM sturen met de emailtekst die ik wil gaan versturen.

Alvast erg bedankt voor je hulp!
Bas

Kort en bondig! Thats the spirit :slight_smile:

Ik hoor goede berichten over Jullian Kampmann http://www.poljot24.de , zowel hier als op WUS.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, moet ik zeggen.
Maar ja, wel wat duurder…

Reeds een paar keren gekocht bij Julian : inderdaad iets duurder, maar elk horloge wordt gecontroleerd alvorens te verzenden.
Ook zeer goede communicatie (tu)