Nieuwe Tag Heuer Carrera Sport Chronograph 44mm

Hallo allemaal,

Tag Heuer heeft zojuist de nieuwe Tag Heuer Carrera Sport Chronograph 44mm aangekondigd. In vier varianten: zwart, blauw, groen op staal en zwart/goud/staal op leer.

Introducing: The TAG Heuer Carrera Sport Chronograph 44mm Calibre Heuer 02 Automatic

Mijns inziens een fraai ogend horloge. 44mm met een automatisch Tag Heuer Caliber 02 uurwerk onder de kap met 80 uur power reserve met 28.800vph. Het uurwerk betreft een column-wheel chronograph. Het horloge heeft een ceramische bezel en is 100 meter water resistant. Vanafprijs is 5700 dollar.

Hierbij nog wat real life plaatjes van de Tag Heuer Carrera Sport Chronograph 44mm

Wat vinden jullie van de Tag Heuer Carrera Sport Chronograph 44mm?

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Let’s talk watches! Cheers :sunglasses: :+1:

8 likes

Mwoah, (te) groot. En een beetje Daytona meets seiko Astron, de zwarte variant vooral.

2 likes

Ik vind het een beetje Daytona meets Speedmaster, maar vind het optisch en fraai horloge. 44mm is inderdaad wel aan de grote kant.

1 like

Ziet er mooi uit… maar naast de 44mm zou een 42mm of 41mm ideaal zijn…

denk dat 41-42mm inderdaad een betere maatvoering zou zijn geweest.

Ziet er goed uit.

1 like

Ik mag niks meer zeggen over m’n topicgenerator , anders zou ik toch zeggen dat er grote gelijkenissen zijn :upside_down_face:

1 like

Te groot en te duur

2 likes

Heel erg mooi! :heart_eyes: Het is alleen zo onwijs jammer dat het een 44mm is… :sob:

1 like

Die op het leer :heart_eyes:

Weer meer van hetzelfde, toch? Leuk, maar niet heel vernieuwend.

Mwah, vind ik hem. Idd wie maakt er nu nog zo’n grote horloges. Doe mij maar de oude 41mm CV2010 :ok_hand:t2:

Mooi, voor mij wel! Maar mooier dan mijn aquaracer, nee, dat niet. Zie er ook astron in inderdaad. En voor deze prijs 100 m wr. Wederom less… Maar gelukkig geen calibre 5, gaat ook niet met een chrono uiteraard

Ik vindt hem te druk.

Waarom zo groot inderdaad… bij dit soort modellen ontbreekt het Tag aan identiteit.

1 like

Ik heb een beetje het idee of ik naar een Zwitserse higher-end versie van een Casio Edfice aan het kijken ben.

Zoals eerder gezegd: te groot te duur en te druk.

Ik zou veel liever een Monaco Calibre 11 aka Steve McQueen willen hebben.

Dan maar een 7750 ipv een column wheel chrono onder de kap.

4 likes

Ziet er niet mis uit, maar de opmerking van @n_visser over Zwitserse Casio Edifice legt de vinger op de zere plek. Behalve dat is 44mm mij veel te groot.

Ik wacht nog met smart op de nieuwe Carrera re-edition. Toen de Fragment Carrera met Heuer02 uitkwam dacht ik dat het stepping stone zou zijn naar een nieuwe gewone serie productie daarvan… Anders toch nog CS3111 proberen te vinden.

1 like

Ik had de bezel bij de groene ook wel mee-gekleurd willen zien. Verder wel fraaie/prijzige klokjes.

Mooi, maar te groot en te duur.

1 like

Prachtig, vooral die groene. 44 mm vind ik een ideale maat voor mij. Maar hou het voorlopig vij de 2 aquaracers die ik heb.

1 like