Nieuwe Tauchmeister

Zoals jullie weten, was ik op zoek naar een groot horloge. Na veel wikken en wegen is het toch een Tauchmeister geworden. Hij is 45mm groot en voorzien van een Ronda 515 quarts uurwerk. Over de Miyota automaat las ik nogal wat klachten dus vandaar een Quarts. Het horloge voelt degelijk aan dus ik ben beniewd. Ik moet alleen wel even wennen aan de dikke leren band, aangezien ik metaal en nato gewend ben.

En dan hier de foto’s:

Ondanks het formaan van de klok en de kroon, draagt ie toch comfortabel.

Het geheel werd geleverd in een stijlvol bewaarblik:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr Wouter

Ps: ik heb geprobeerd de foto’s wat te verkleinen, maar dat is dus duidelijk niet gelukt:D

Proficiat!

Ik vind de klok zelf wel wat groot. Vooral doordat de lugs zo ver doorlopen. Maar als je van oversized houd, ziet ie er wel leuk uit.

Mijn ervaring met Miyota automaatjes is juist altijd erg goed geweest. Ze lopen vrij nauwkeurig en zijn best degelijk.

Proficiat, geniet ervan.

Gefeliciteerd, wel een hele dikke klok(tu).

Mvrgr, Andre

Heb gehoord dat de secondewijzer van de miyota 8215 automaat nog wel een de weg kwijt wil raken. Maar ik vond de kleurencombi van deze ook mooier. Op de foto’s lijken de lugs verder door te lopen dan in werkelijkheid. Maar het is idd een flinke klok ja en daar moet je van houden.

Ik vind hem goed, gefeliciteerd.