Nieuwe Timex -reissue

Net een korte video gezien en freeze/ frame las ik Miyota.

1 like

Nog steeds 50m waterdicht. Je kan er nog niet mee douchen dus :no_mouth:

Timex. Ik vind het een geweldig merk. Underrated. En gaan vaak voor een habbekrats weg…

Ik begrijp nog steeds niet waarom.

Water Resistant. … Watches have various degrees of water-resistance. A water-resistance level of 30 meters means the watch can withstand splashes of water. A level of 50 meters means that it can be worn for swimming in shallow depths.

It’s Something :joy:

Dat kan wel hoor

De oude/vintage hebben puin uurwerkjes.

1 like

30 meters: Watch can have an occasional splash of water.
50 meters: Watch can have repeated exposure to moisture and can be used occasionally for swimming or similar activities.
100 meters: Watch can be used for swimming, snorkeling, and similar activities.

Veel vertrouwen boezemt het niet in :slight_smile:
Vind ik raar voor horloges die er uit zien alsof het zware duikers zijn.

Ok, maar waarom zijn er nog zo veel van in omloop dan? Dan kan het toch geen ‘puin’ zijn zou je zeggen?

Zal waarschijnlijk toch wel een vraag/ aanbod ding zijn… weinig mensen die hem voor die reden niet zouden kopen en een hoop geld extra om er een echte duiker van te maken?

Zojuist gelijk besteld!!

Ben benieuwd!!

Heb met even wat foto’s gemaakt. Zijn penankertjes volgens mij… en nog slecht te servicen ook. Geen jewels.

Waren wegwerp horloges vroeger (en nu nog?)…

1 like

Waar?

Timex zelf

Nog niet verkrijgbaar volgens de EU site.

Sommigen zijn qua ontwerp wel erg mooi. Interessante info! Dank

Daar heb je helemaal gelijk in. Zijn hartstikke leuke horloges om te zien, en als ze lopen/weinig gebruikt zijn kunnen ze nog prima jaren mee. Het uurwerk maakt ze alleen niet heel verzamelwaardig en ze tikken vrij hard :slight_smile:.

1 like

Deze schaal lijkt verschoven t.o.v. de omschrijvingen. Ieder respectabel merk zegt dat 50m tegen zwemmen kan en 100m is ook snorkel-proof.

Ik maak me pas zorgen als er alleen water resistant staat of 10m. De horloge-glazen beslaan al als je een beetje zweet. Horloges met 30m hoef ik niet want dat is me net te min (alleen een occasional dip).

Overigens, hoe meer knoppen en kronen er zijn, hoe minder ik geneigd ben (het te dragen en ) in de buurt van water te komen.

De M79 is nu leverbaar:

Ik twijfel nog, vind het een mooi dingetje, maar wel aan de prijs.

3 likes

7 likes