Dit is mijn eerste post en wil graag weten of ik mijn horloge verzameling goed ben begonnen… ten minste… over smaak valt natuurlijk te twisten.
Vandaag mijn allereerste aanwinst binnen en aangezien het om een eBay aankoop gaat ben ik erg benieuwd of het geen namaak betreft… de doos vind ik een beetje dubieus gezien het om een Chinese variant gaat.
Het gaat om een Tissot PRC 200 (nieuw model) T055.417.11.057.00
Helaas kan ik, als beginner maar 3 foto’s plaatsen dus de rest staat myalbum.com/album/Upb2LYDYyXaD
Bij voorbaat dank voor jullie deskundige reacties en het kijken…
Het quartz uurwerk ziet er origineel uit.( ETA)
Ik zou wel de RENATA batterij wisselen voor een Sony of Energizer.
Deze Renata batterijen staan erom bekend te lekken en kunnen je
uurwerk vernielen.
Welkom Martijn,
Ziet er allemaal goed uit op het eerste gezicht, ETA G10 uurwerk klopt ook.
Lijkt me sterk dat ze in een chinese replica een origineel ETA uurwerk stoppen.
Zoals Drex al aangaf kun je het beste de Renata batterij even vervangen voor een ander merk.
@GMTplus1 Je zal je verbazen wat voor goedkope zooi ze nog namaken, dan is dit nog kwalitatief goed horloge van een echt merk.
Ze maken alles na. Zou ook te makkelijk worden om ze eruit te halen als fake.
Daarom dat die verkoop via Ebay ook zo goed loopt.
Spijtig dat je de foto’s niet meer kan zien, maar lees eerste post: http://forums.watchuseek.com/f62/how-spot-fake-tissot-prc-200-a-339622.html
En als je de rest leest, zal je merken dat je beter geen Tissot PRC-200 via Ebay koopt…
Klopt, is doorgaans zo. De PRC-200’s op e-bay zijn helaas gemaakt om heel lang, heel veel mensen aan een fake horloge te helpen. Als ik TS was, zou ik deze ook meteen terugsturen en gewoon lekker bij een AD gaan kopen.
Casio zie je heel veel in Azië heel populair merk daar dus namaak wat minder dan de helft kost loopt daar ook heel goed. Een Casio die daar origineel 100 euro zou kosten is voor die mensen 2 weken werk loon soms, vandaar de namaak markt
Alles wordt nagemaakt, ook al is het origineel al voor een paar tientjes te koop. Als voorbeeld een Chinese Vostok, ook nog is talloze uitvoeringen te koop voor een tientje.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/il_570xN_993911823_2jcs_zps34wkwcdb.jpg.html][/URL]