Nieuwe Tissot PRS 516

Misschien hebben anderen hem allang gezien, maar ik had hem tot nog toe volledig gemist; Tissot heeft een nieuwe serie van de PRS 516 uitgebracht, met het POWERMATIC 80.141 uurwerk.

Ik vind het een fraaie klok, maar net als met de nieuwe automatic chrono die vorig jaar uitkwam vind ik het wel jammer dat de mooie blauwe sunburst verdwenen is.

Hier de varianten:

Ook de quartz chrono is vernieuwd:

En de verschillende modellen:

Wat vinden jullie ervan?

Edit: ze zijn trouwens ook wel een smak duurder geworden, de automaten zijn pak hem beet 350 Euro duurder geworden dan de vorige modellen en de quartz chrono’s ongeveer 250 Euro. Dat is een flinke opslag. :confused:

3 likes

Ik vind 'm erg mooi met een cleane look. Het bulky lijkt eraf te zijn. Maar +350 euro?! Kan dat wel? Vier jaar geleden was de PRS516 op staal nog ongeveer 500 euro. Ik ken de meest recente prijzen niet, maar dat hangt dan tegen de 1.000 aan?
Wordt deze dan alléén nog met Powermatic80 verkocht?

Deze snap ik niet helemaal. Is een automaat. Heeft dus drie secondewijzers lijkt het die parallel lopen.

Dat klopt wel ongeveer, de oude is nog te koop en die kost 550 op stalen band, en de nieuwe 900.
Ik zie hem ook maar met een type uurwerk, dus wat dat betreft geen keuzemogelijkheid.
Ze moeten wel uitkijken dat ze niet zichtzelf uit de markt prijzen. :disappointed:

zie hier voor de prijzen:
http://nl.tissotshop.com/heren/heren-sport-horloges.html?cat=307&from=Megamenu

Dat vind ik ook een raar ding, wie dat bedacht heeft???

Is inderdaad jammer, lijkt vrijwel niet meer op het oorspronkelijke model.

Ik vind m wel geinig eigenlijk. Op den duur zal het wel gaan vervelen maar het is weer eens wat anders. Iedere subdial zal wel een eigen tussenrad hebben en achter de wijzerplaat gewoon doorlopen.

Ik mis wel echt de blauwe variant. Misschien dat er nog een blauwe heritage komt? Ik moet zeggen dat ze met deze klokjes hun geschiedenis wel geweld aan doen, maar van de andere kant, voor de niet liefhebber zijn dit wel frisse en moderne klokken. Meer in lijn met de robuust ogende t-touch klokken. Duidelijk een ander merk dan Certina of Longines.

En de prijsverhoging, tjah… Het prijsniveau is een aantal jaren op hetzelfde peil gebleven. Nu de economie weer aantrekt zullen veel branches een inhaalslag willen maken. Auto’s zijn vorig jaar flink in prijs gestegen. Luxegoederen als klokjes volgen ook. Zeker na de koerswijziging van de zwitserse frank vorig jaar.

2 likes