Nieuwe Tissot Visodate modellen

Zag wat nieuwe Visodate modellen opduiken.
De bestaande automatische is er nu ook in blauw:

Verder een 40 mm kwarts model in de nodige kleuren en voor schappelijke prijzen vanaf ongeveer 250 Euro:



Wat vinden jullie ervan? Ik vind het kwarts model best leuk voor erbij, kastvorm met de gedraaide lugs spreekt mij wel aan.
Alleen vind ik het font van de “Visodate” opdruk wat oubollig. Volgens mij is dit font in het verleden nooit (of in elk geval zelden) gebruikt. :thinking:

3 likes

Ik ben wat teleurgesteld door Tissot… Het (nieuwe?) logo, het font en de dial vormgeving (op de blauwe na) vind ik ronduit lelijk. :frowning:

De vorige Visodate lijn was de go-to budget dresser, deze zeer zeker niet.

Mooi hoor die dikke 3 naast de datum :no_mouth:

1 like

Voor het geval de datum tot 83 gaat.

1 like

Is het oude logo van voor 1960, wordt alleen op de Heritage modellen weer gebruikt.

1 like

Mooi hoor, maar wanneer leren ze het eens bij Tissot? Weg met dag en/of datum! Veeeel strakker en tijdlozer!

1 like

Had inderdaad best weg gemogen, al ben ik wel blij dat ze hem niet op half 5 gezet hebben. :sweat_smile:

1 like

Ah oke, check. Zonde :blush:

1 like

Eén van de weinige modellen van Tissot die ik mooi vind. Echter de diameter vind ik te groot voor een dresswatch (en voor mijn atletische polsjes…).

2 likes

The horror

1 like

Vind ze ook zeker wel mooi. Qua datum stoor ik mij alleen door het grote verschil in grootte tussen de datum en de 3.

1 like

Bij het oorspronkelijke Visodate zat die 3 er ook niet, maar omdat ze nu zo’n mini-uurwerkje in een 40 mm kast gestopt hebben moesten ze toch wat met die loze ruimte:

4 likes

Vind het bij de blauwe automaat zo jammer dat de day/date vensters niet een bijpassend blauwe kleur hebben met witte tekst.
Waarom doen zo weinig merken dit goed? Dit verstoort de wijzerplaat zo…
De symmetrie op de quartz modellen met datum naast de 3 is ook compleet weg. Wat mij betreft geen geslaagde heritage.

2 likes

Not a big fan. Doe mij maar mijn Visodate.


7 likes

Zal wel met het kostenplaatje te maken hebben. Wit of zwart is gewoon aanvinken bij ETA, de juiste blauwe kleur is vast meerprijs. En in deze prijsklasse is dat natuurlijk significant.

Bij de meeste kwarts varianten hebben ze dat wel goed gedaan. Misschien hadden ze voor de symmetrie beter de omlijsting van het datumvenster weg kunnen laten. :thinking: