Ik vind die kroon zeker niet storend , ik heb zelf ook de seamaster prof en daar ben ik ook nog heel erg blij mee zelfs met de kroon op 10 geweldig horloge
Ik vind die kroon op 10 ook wel geinig.
Prachtig! Wat vind je van de kleur (de staalblauwe)? Vind je het een “zomerse” kleur / uitstraling hebben?
Kan je iets zeggen over hoe je de kwaliteit ervaart? En algemene ervaring?
Op zich niet lelijk, maar die kroon is hetgeen wat me toch weer kritisch maakt.
Die moet daar wel zitten vanwege de 24H inner-bezel. En hierbij heb je altijd de vraag wat is de kwaliteit hiervan. Want als je hem niet kunt locken dan zit je met zo’n zwabberende inner-bezel. En als er iets is waar ik me aan irriteer is het juist dit.
Kleur vind ik heel gaaf, past heel fijn bij spijkerbroeken…
Zomers kan zeker, maar past net zo goed bij ijzige dagen, dus heel breed inzetbaar.
Ik draag normaal wat grotere duikers, dus dit is voor mij al heel subtiel. De beschermende laag werkt echt super; algemene indruk is goed - for what that’s worth.
Dat ik zo zonder twijfel (los van dat ik gewoon al teveel horloges heb) een tweede zou aanschaffen zegt ook wel iets, denk ik.
Nu zijn ( p)reviews best vaak heel positief, en deze wijkt daar niet van af, qua aanbevelend: https://watchclicker.com/traska-venturer-gmt/
erger
Ik lees nergens dat de kroon op 10 een schroef/lock is, ondanks dat is het horloge 150m waterdicht.
Gaat zo’n interne bezel echt aan de wandel ja? Dat lijkt me ook verschrikkelijk irritant.
Dat valt dus heel erg mee bij deze, is mijn ervaring.
Ik zag in die review die je plaatste er een opmerking over:
“The internal bezel makes more sense, and even the watch’s name fits this type of complication. The only thing I’d change is to make the 10 o’clock crown that operates the bezel a screwdown crown. It spins just a little too easily, but given its position, it isn’t prone to many accidental bumps. “
Mocht je binnenkort in de buurt van Schoonhoven zijn, welkom om even te kijken…
Dank! Wat betreft previews, ik heb nog nooit een negatieve gezien… Al die sites zijn altijd alleen maar positief over wat ze reviewen. Neem Fratello, echt helemaal geen enkele objectieve/ook maar iets kritische review. Gewoon verkapte reclamesite.
Eens! Schrijf ie ook wel een beetje.
Misschien toch een nabrander, heb 'm net in 't winterzonnetje omgehad: ik denk dat je voor echt knal-‘zomers’ meer richting het blauw van bijvoorbeeld een Doxa moet gaan, ik heb zelf deze daarvoor op m’n verlanglijstje staan:
Dat Traska-blauw is toch wat meer ingetogen/zakelijk. Ook mooi wat mij betreft, maar minder zomers dan dat aquamarine.
Ik ben ook een ingetogen figuur… hehe.
Nee dank voor je reactie, die Doxa is zekers meer zomer, ook een erg mooi horloge. Misschien moet het maar én én worden.
Zal ik de Traska classificeren een alleskunner met een zomers randje
Ik moet bekennen dat ik even twijfelde om deze te kopen. Zeker na het lezen van het artikel op hun website. Gmt lijkt mij wel geinig en de gepolijste kanten op de kast en band lijken op het eerste gezicht ook een verbetering. De kast lijkt ook wat platter. Door de bredere lugs misschien?
De blauwe spreekt mij het meest aan. Alleen de internal bezel vind ik minder. Daardoor oogt de plaat te groot ivm de kast.
Bezit momenteel de grijze freediver. En vind deze kleurstelling nog steeds mooi. Enig minpuntje vind ik de geverfde wijzers.
Mooie Traska heb je