Nieuwe Traska Venturer GMT

Horlogevrinden,

Ben al enige tijd (op afstand) fan van Traska watches, een sympathiek merk vind ik. Maken (m.i.) mooie horloges tegen een fatsoenlijke prijs én zijn (op papier) enthousiast over hun producten. Zo kome ze binnenkort met hun eerste GMT.

Ik moet zeggen, zoooo, mooi gedaan, als de afwerking en het uurwerk van de kwaliteit is wat beschreven wordt ben ik om en zal dit mijn eerste Traska worden. Mooi klein én dun formaat, ga ik voor de staal blauwe met het oog op de zomer :sunny:

En uiteraard een link naar een uitgebreid relaas over de ontwikkeling van dit model.

Ze hebben er ook al een gestuurd naar o.a. Fratello, zij schrijven er (ook) lovende woorden over. In hoeverre die oprecht zijn is denk ik pas te bepalen als de release is geweest.

Ik ben in ieder geval enthousiast, wellicht jullie (nu) ook? :slight_smile:

13 likes

Eerste gedachte is positief. Mooi ontwerp en lekker slank maar … wat doet die vreselijke grote kroon daar op 10 uur? Ik haak daarom al af. Als er al een tweede kroon nodig is dan op de alpinist manier, op 4,5 uur. Jammer. Erg jammer!

Kon het zo snel in het artikel niet terugvinden maar op de site wel: $695,-. Nette prijs wel! Mooi ding!

1 like

Ik ben een sucker als het op GMT’s aankomt. Mijn eerste gedachte is ook positief en vind de kroon op 10 uur, a la Omega, wel leuk. Enige terughoudende wat ik nog heb is hoe deze er in het echie uitziet.

1 like

Leuk ontwerp maar jammer van die extra kroon. Wel een echte gmt dat is dan weer extra punten.

2 likes

Mooi hoor! Ga ik wel volgen :+1:

Niet verkeerd. Ook de overige modellen zijn prima. Leuke prijs ook. Tzt maar eens kieken…

1 like

Ik ben over mijn Traska zeer tevreden. Volgens hun website wordt het uurwerk nog extra afgesteld en dat is te merken, afwijking van ong. 2 sec. Afwerking is geweldig, anti kras coating etc. Voor mij klopt het plaatje helemaal.

4 likes

In de detail foto’s op de site is wel te zien dat het printwerk niet helemaal strak is. Al vraag ik me af, of dat aan de pols nog te zien is en/of de foto’s niet korrelig zijn ipv de nummers.

Maar kijk deze beauty

4 likes

Die prijs is helaas wel zonder invoerkosten en btw… dus komt nog zo’n 25% bij.

2 likes

Stimmt, helaas wel ja.

is heel interessant. Veel interessanter dan de office GMT van Seiko, want dit is een true GMT.

2 likes

Ik ook. Ik ga 'm waarschijnlijk toch niet kopen, maar vind het cool dat het bestaat. Zeker ook omwille van die Miyota traveller GMT die vrij dun schijnt te zijn.

Waar ik bij dit horloge helaas over val is de stick wijzers. Die vind ik minder omdat ze vaak nipt te kort lijken te zijn, en omdat ik ze niet precies genoeg vind. Ik heb liever een stick met een puntje er aan. :slight_smile:

Ik moet wel bekennen dat ik de witte erg mooi vind. Misschien zet ik me nog eens over m’n aversie voor stick wijzers heen. We gaan het zien. Ze zullen ergerlijk snel uitverkocht zijn, wat ik je brom.

1 like

ja, mooi horloge hoor !!

helaas ben ik voorzien :slight_smile:

Ik vind het juist wel leuk. Weer eens wat anders. Moest meteen aan mijn ouwe SMP300 denken, die had ook zo’n draaiknoppie linksboven. Sorry, ik vind het niet jammer. In tegendeel. :wink:

De blauwe doet me 't meest!

3Pq0

2 likes

op het eerste gezicht qua looks vind ik ze er wel leuk en mooi uitzien, zou het wel eens in het echt willen zien. qua maat 38,5mm ook mooi

Het is voor mij ook de reden om met ongemak weg te kijken als ik onverhoeds weer zo’n seamaster met kroon op 10 onder ogen krijg.

Eigenlijk is alles perfect aan dat horloge. Of veel dan. Behalve die kroon … :sob:

1 like

Mooie specs voor de prijs, en een echte GMT. :+1:

:joy:

1 like

Ik zou ook voor de staal blauwe gaan.
De witte is ook zeker mooi maar de wijzers vallen wat weg t.o.v. de plaat, maar dat idee heb ik al snel bij witte en zilver wijzerplaten 🤷