Nieuwe Tudor BB Chrono enorm verschil in prijs per land

Waarom, je betaalt toch belasting in het land waar je het hebt gekocht?:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja dat zal, misschien schat ik het risico niet goed in, maar volgens mij is die kans dat je er uit wordt gepikt niet zo heel groot

En dan kun je naderhand de afgedragen VAT niet terugkrijgen?

Welke belasting betaal je daar dan?

Ik vraag dit voor een vriendin.

1 like

Jawel maar dat is (op zijn zachtst gezegd) een hele administratieve klus…

1 like

Klopt.

In het betreffende scenario werd er in het land van aanschaf VAT betaald

2 likes

Op Schiphol heb je een balie voor uitgaande reizigers waar je je in Nederland betaalde BTW terug kunt vragen (greep uit de staatskas). Mensen moeten dan in het land van bestemming wel aangifte doen en de BTW/VAT betalen, zijn dr nie zoveel die dat doen schat ik in.

Wellicht zijn er ook zulke balies in het VK.

1 like

Vooorwaarde is wel dat je permanent buiten de Europese Unie moet woont. Vanuit de Uk zou dit omgekeert dus moeten lukken. Vraag me alleen af of ze het in Nederland niet zien bij het inreizen.

Een beetje goed gerund bedrijf dekt zijn valutarisico’s in. Er zijn voldoende financiële producten om dat te doen.

2 likes

Maar soit. Het was idd het betreffende scenario.

Maar daar ging het natuurlijk niet om :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tja, een BMW is ook goedkoper in de VS dan in Duitsland… Blijf ik ook vreemd vinden.

2 likes

Waar gaat het dan wel om? Als er over een product nog geen VAT is betaald dan is het een ander verhaal, maar als dat in het land van herkomst al is betaald dan zou je m hier bij invoer voor de 2e keer betalen.

Are you for real? :joy:

In dat andere land hoor je de btw terug te krijgen en bij aankomst in NL betaal je dan and invoerrechten. Buiten de eu.

Daarom krijgen mensen die buiten de eu reizen op Schiphol ook korting.

Dus … terugvorderen en dan niet aangeven is niet zoals het hoort.

Daarnaast is de betaalde btw in het land van herkomst dus ook geen NL belasting… maw er kan een behoorlijk verschil zitten in de hoogte van de btw tussen landen.

Maar het ging er natuurlijk om dat je de belasting niet dient te ontduiken. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Klopt, alleen afgaande op wat ik lees op dit forum is slechts een deel van die regel uitvoerbaar (het invoeren en aftikken van de invoerrechten). Dus dan komt het er in de praktijk op neer dat je de belasting 2x betaald. Ik ben tegen belastingontduiking maar ook tegen dubbele belastingen😜.

Dat het geen Nederlandse belastingen zijn doet daar voor mij niets aan af. Het geld gaat daar ook gewoon naar het algemeen belang en de situatie zal ook wel eens andersom zijn.

Klopt, al zal de BMW in Amerika zelf gemaakt worden waarschijnlijk. Geen zin het uit te zoeken :stuck_out_tongue_winking_eye:. En een horloge wordt echt in Zwitserland gemaakt en verzonden… Maar blijft sowieso vreemd!

Tijdens een reis naar Korea heb ik uit nieuwsgierigheid gekeken naar de prijs van een LG televisie, die was duurder daar dan in NL.

1 like

Niet? Ik snap ook wel dat ze daar geproduceerd worden, maar dan nog…

1 like

Heeft natuurlijk alles met CO2 gerelateerde BPM te maken. Die is in Duitsland veel hoger dan daar. Die verschillen zie je zelfs hier vlakbij. Zoek voor de gein maar eens op Ford.be een mooie Challenger op en doe vervolgens hetzelfde op Ford.nl. En kijk dan eens naar het prijsverschil :joy:

2 likes