Nieuwe Tudor BB58 of vintage Air-king

Ik ben voornemens om dit jaar een nieuwe aanschaf te doen.

Ik heb mijn zinnen gezet op de Tudor Black Bay 58 Blue.

Nu kwam ik tijdens het marktplaats browsen ook verschillende Air-kings tegen uit de jaren 80 (ref. 5500) voor ongeveer hetzelfde bedrag als de Tudor.

Nu begin ik te twijfelen, want een horloge uit mijn geboortejaar (1982) staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Nu weet ik dat de Tudor een prima horloge is voor dagelijks gebruik.

Maar hoe zit dat met een 40 jaar oude Air-king?

Even ter vergelijk om aan te geven hoe mijn gedachtegang een beetje werkt:

Mijn oude Harley Shovelhead uit 81 deed het prima voor een ritje op een zonnige dag,
Reed ik er woon werk mee?, absoluut niet.

Mijn moderne twincam Harley neem ik rustig mee op een trip naar de Ardennen als het zo uitkomt.

Graag jullie advies of een oude Air-king geschikt is voor dagelijks.

1 like

Hangt natuurlijk af van veel factoren. Wat doe je zoal in het dagelijkse leven… Heeft je horloge een bepaalde waterdichtheid daarvoor nodig? Servicegeschiedenis van de Rolex. Dat is voor mij het belangrijkste namelijk om te weten of het uurwerk nog goed loopt etc en dus accuraat de tijd aangeeft.

2 likes

Dat is iid een goede vraag.

Ik zit op kantoor, waterdichtheid is gewenst in de vorm van handen wassen zonder het horloge af te moeten doen.

Het moet geen “werk” of extra voorzichtheid met zich mee gaan brengen.

Lekker een Tudor nemen.

2 likes

Zou je dat nog iets willen toelichten?

Vintage is voorzichtig.
Nieuw is zorgeloos.
Mn daily is een BB58 925. Heerlijk horloge.

3 likes

Hangt er ook vanaf of dit je enige horloge gaat worden of dat je er meerdere hebt. Als dit het enige horloge is die je dagelijks wilt dragen zou ik 100% voor de Tudor gaan. Waterdicht, uurwerk is gloednieuw en hij is stevig/massief en kan tegen een stootje. Niet dat een Rolex dat niet kan, maar blijft een horloge uit 1981 met vermoedelijk een rammelband waar je toch voorzichtig mee zult doen.

1 like

Ik heb idd wel meerdere horloges,
Maar ik merk toch dat ik langere periodes hetzelfde horloge draag.

Ik neig toch naar de Tudor.

1 like

Ik heb ook meerdere opties, grijp echter vaak naar mijn BB58, veelzijdig, robuust, past bij de meeste scenario’s en is zodoende de laatste tijd het horloge dat meestal het langst achtereenvolgens wrist-time krijgt. Kan je niet echt mis mee gaan. Goodluck met je keuze! :facepunch:t2:

2 likes

Helemaal mee eens. BB58 echt een alleskunner en hele goede kwaliteit.

2 likes

Een moderne daily zou mijn voorkeur hebben.
Ik heb ook een bijzonder mooi geboortejaar horloge (iets ouder dan 1981 :joy:) en dat is een mooi horloge, maar gewoon niet zo zorgeloos als een nieuw horloge.
Dat heeft toch een beetje te maken met onderhoud en de mindere waterdichtheid.

Je voorbeeld met de Harley’s slaat de spijker op zijn kop.

2 likes

Black Bay 58 Blue


Doen! :grin:

2 likes

:heart_eyes:

1 like

2 likes

Hier istie :heart_eyes:

2 likes

Wat voor bracelet is dat?

Calatrava voor net?

Een vintage Air king is wel heel erg mooi

1 like

Ik had een vintage Air King ref. 5500 uit 1962. Die heb ik laten servicen en weer waterdicht laten maken en dan kun je daar gewoon mee gaan zwemmen hoor. Als alle pakkingen netjes vervangen zijn is dat echt geen enkel probleem.

1 like

Zou zelf lekker voor die BB gaan. Als je eigenlijk liever een Rolex wil, spaar dan gewoon nog even door en koop een echt mooie Rolex.

1 like

Poah! Dat zou mooi zijn, maar het zal wel een polaroutertje worden.
Jammer dat die zo klein zijn anders was hij er allang. :thinking: