Nieuwe Tudor Black Bay Pro

Ik denk dat het meer aan elkaar gelinieerd is dan wat je op Wikipedia leest.

Nee hoor, ik vergis mij daar niet in. Dat de invloeden van Rolex terug te vinden zijn dat klopt. Maar Tudor staat volledig los van Rolex.

Sorry maar klopt weinig van. Nota bene worden Tudors door 80 a 100 horlogemakers (oa van Rolex) gemaakt en liggen productielijnen en R&D naast elkaar.
Zie ook:

https://squaremile.com/watches/inside-tudor-watches-factory/

https://www.gq-magazine.co.uk/article/inside-the-tudor-watch-factory

1 like

Dat ze gelieerd zijn dat klopt, maar dat neemt niet weg dat het twee zelfstandige bedrijven zijn die eigendom zijn van de Hans Wilsdorf foundation. Vroeger werden onderdelen van Rolex gebruikt voor Tudor. Nu heeft Tudor zijn eigen productielijn. Maar dat Rolex bepaalt wat er bij Tudor gebeurt is complete nonsens.

Secondewijzerwijzer oranje en hij was af geweest.
Ik vind hem mooi!

1 like

knap dat je dat allemaal weet, werk jij bij 1 van de 2 bedrijven ?

Nou dat denk ik wel hoor. :sweat_smile: Als ze écht zelfstandig waren hadden ze allang de Tudor Submariner weer opnieuw uitgebracht. Waar iedereen om roept. Maar ik heb zomaar het idee dat Rolex daar een stokje voor steekt. :v:

4 likes

Toyota Citroën en Peugeot maken ook samen auto’s. Maakt dat dan dat een merk het andere merk bezit? Tudor maakt gebruik van voorzieningen van Rolex, maar is een compleet zelfstandig bedrijf. Het ene bedrijf is geen eigendom van het andere bedrijf omdat ze gebruik van elkaars faciliteiten maken. Het staat als een paal boven water dat de Hans Wilsdorf foundation eigenaar is van beide bedrijven. Of dacht jij ook dat ze bij Porsche vertellen wat ze bij Volkswagen moeten doen?

1 like

Dat denk je ja. Maar dat klopt niet. Dat bepaalt de Hans Wilsdorf foundation. En denk je nou echt dat die Rolex en Tudor in elkaars vaarwater laten komen? Dat zou slecht zijn voor beide bedrijven. Dan zouden ze marktaandeel bij elkaar afsnoepen.

Andersom! :grin: Waarom denk jij dat dat niet zo is? Je denkt toch ook niet dat Lamborghini zelfstandig is toch? Waarom denk je anders dat de Urus zo ongelofelijk veel lijkt op een Porsche/VW. Tot aan de knopjes aan toe.

Financieel gezien is dat natuurlijk niet slecht. Je zegt zelf al dat de eigenaar dezelfde stichting is. Alleen voor het merkimago zou het afbreuk doen. Dus daarom houdt Rolex dat voorlopig nog tegen. Zeker nu Tudor toch nog blijft stijgen ook zonder het uitbrengen van een Submariner.

Nee, maar als je iets van bedrijfsstructuren begrijpt kun je dat heel makkelijk zelf vast stellen.

2 likes

Hoe kan een bedrijf (Rolex) dat geen aandelen heeft van het andere bedrijf (Tudor) beslissen wat er bij Tudor gebeurt?

Ook niet andersom. De Volkswagen groep bepaalt wat er bij Lamborghini, Porsche, Bugatti, Audi, Volkswagen, Seat en Skoda gebeurt. Geen van de bedrijven die de Volkswagen groep bezit heeft wat te vertellen over een ander merk binnen de Volkswagen groep. Dat ze gebruik maken van elkaars productielijnen is een ander verhaal.

Oké stel even he hans wilsdorf foundation bestuur bestaand uit ik noem maar wat 12 mannen en vrouwen (weet de exacte cijfers niet dus dit is een fictief getal) en die bepalen de richtingen voor beiden bedrijven die willen kijken of iets wel of niet aanslaat, dan zou je toch eerst in het lagere segment iets uitproberen voor je naar het duurdere gaat? Je kan niet zeggen dat rolex laatste jaren heel innovatief is geweest qua modellen, de op’s waren een eerste stap om frisse platen op de markt te krijgen terug grijpend naar de stella kleuren. Als van dat bestuur 7 mensen vanuit rolex komen en 5 vanuit tudor dan komen de beslissingen niet vanuit tudor toch?waar het mij om gaat en denk anderen ook is dat tudor niet geheel vrij is om te doen en laten wat ze zouden willen of dat nu komt door rolex of de foundation maakt niet uit.

3 likes

Correct.

1 like

Je haalt nu verschillende zaken door elkaar. Bestuurders zijn geen aandeelhouders. Rolex en Tudor hebben hun eigen bestuur en zij bepalen de koers van Tudor en Rolex. De Hans Wilsdorf foundation is eigenaar van Tudor en Rolex. Als zij (de aandeelhouders) het niet eens zijn met de koers die Tudor of Rolex varen, dan kunnen zij het bestuur ontslaan. Maar waarschijnlijk is I in de statuten van de Hans Wildorf foundation vastgelegd welke koersen Rolex en Tudor moeten varen.

Mits tudor en rolex daadwerkelijk een eigen bestuur hebben, als ik het zo lees is er relatief veel speculatie over de foundation maar zou het mij niet verbazen als zijnde overkoepelende organisatie het aan de touwtjes trekt waar nodig.

Wikipedia Is nogal een betrouwbare bron en kan door Jan en Truus zelf worden aangevuld.

Zullen we het weer over het horloge hebben :blush:

3 likes

Deze snap ik niet :thinking:

1 like

Het enige wat ik zeker weet is dat niemand buiten Rolex en Tudor echt weet hoe het in de praktijk werkt.
En binnen beide bedrijven vraag ik me af hoeveel mensen echt alle ins en outs kennen.
Naast marketing zijn ze bij Rolex ook meesters in geheimhouding.

1 like