Nieuwe Tudor Black Bay Pro

Ook niet andersom. De Volkswagen groep bepaalt wat er bij Lamborghini, Porsche, Bugatti, Audi, Volkswagen, Seat en Skoda gebeurt. Geen van de bedrijven die de Volkswagen groep bezit heeft wat te vertellen over een ander merk binnen de Volkswagen groep. Dat ze gebruik maken van elkaars productielijnen is een ander verhaal.

Oké stel even he hans wilsdorf foundation bestuur bestaand uit ik noem maar wat 12 mannen en vrouwen (weet de exacte cijfers niet dus dit is een fictief getal) en die bepalen de richtingen voor beiden bedrijven die willen kijken of iets wel of niet aanslaat, dan zou je toch eerst in het lagere segment iets uitproberen voor je naar het duurdere gaat? Je kan niet zeggen dat rolex laatste jaren heel innovatief is geweest qua modellen, de op’s waren een eerste stap om frisse platen op de markt te krijgen terug grijpend naar de stella kleuren. Als van dat bestuur 7 mensen vanuit rolex komen en 5 vanuit tudor dan komen de beslissingen niet vanuit tudor toch?waar het mij om gaat en denk anderen ook is dat tudor niet geheel vrij is om te doen en laten wat ze zouden willen of dat nu komt door rolex of de foundation maakt niet uit.

3 likes

Correct.

1 like

Je haalt nu verschillende zaken door elkaar. Bestuurders zijn geen aandeelhouders. Rolex en Tudor hebben hun eigen bestuur en zij bepalen de koers van Tudor en Rolex. De Hans Wilsdorf foundation is eigenaar van Tudor en Rolex. Als zij (de aandeelhouders) het niet eens zijn met de koers die Tudor of Rolex varen, dan kunnen zij het bestuur ontslaan. Maar waarschijnlijk is I in de statuten van de Hans Wildorf foundation vastgelegd welke koersen Rolex en Tudor moeten varen.

Mits tudor en rolex daadwerkelijk een eigen bestuur hebben, als ik het zo lees is er relatief veel speculatie over de foundation maar zou het mij niet verbazen als zijnde overkoepelende organisatie het aan de touwtjes trekt waar nodig.

Wikipedia Is nogal een betrouwbare bron en kan door Jan en Truus zelf worden aangevuld.

Zullen we het weer over het horloge hebben :blush:

3 likes

Deze snap ik niet :thinking:

1 like

Het enige wat ik zeker weet is dat niemand buiten Rolex en Tudor echt weet hoe het in de praktijk werkt.
En binnen beide bedrijven vraag ik me af hoeveel mensen echt alle ins en outs kennen.
Naast marketing zijn ze bij Rolex ook meesters in geheimhouding.

1 like

Niet alles over Rolex en Tudor valt op het internet terug te vinden in de voor jou betrouwbare bronnen. Maar als je je in de geschiedenis van Tudor en Rolex had verdiept, had jij dit ook kunnen weten. :blush:

Als je bedoelt hoe het er binnen de bedrijven aan toe gaat heb je gelijk. Maar met betrekking tot aandeelhouders en bestuurders klopt dit niet. Dit heeft allemaal met aansprakelijkheid te maken.

Weet je wat, ik geef je gewoon helemaal gelijk :sob:

1 like

klinkt als overschatting van jezelf…

1 like

Meine leibe wat een geneuzel hier, het topic heet: nieuwe Tudor Black Bay Pro en niet: heeft Rolex wat te zeggen over Tudor.

3 likes

Het valt allemaal naar wetten te herleiden. Als je het interessant vind kan ik je uitnodigen burgerlijk wetboek 2 eens door te nemen. Het zal in Zwitserland niet exact overeen komen, maar in grote lijnen komt het allemaal overeen.

je bent er nogal druk mee zo op de maandagochtend he? :joy:

het klopt overigens dat wetgeving in zwitserland niet exact overeenkomt. die had je dan wel goed.

2 likes

Niet zo heel moeilijk toch :slightly_smiling_face:

29

2 likes

Nou mijn vraag was wat genuanceerder.

Ik ken het horloge alleen van foto’s en ben enigszins in verwarring. Volgens mij is de secondewijzer in dezelfde kleur als de uur- en minutenwijzer. Kleur een soort faux tritium in zeg maar gebroken wit naar licht geel toe .

De GMT wijzer (dus niet de secondewijzer) is voor mij in een soort kleur tussen oranje en geel. De GMT wijzer van de huidige Explorer II is orange terwijl de oudere 1665 ook verkleuring naar geel kon hebben…

Ben dus heel benieuwd hoe de kleuren in het echt uitvallen

1 like

Er zal altijd sprake zijn van regie van bovenaf tussen de twee merken. Denk wel dat Rolex meer invloed zal hebben dat Tudor.

1 like

Gaat ook wel eens mis. Bij Audi waren ze heel boos dat Porsche eerder met een electrische station kwam omdat Audi daar een heel sterke positie in heeft.

1 like

Dit boek van 450 pag. is trouwens wel een aanrader. Om ook wat meer te lezen over de geschiedenis van VAG en de onderlinge verbanden tussen de merken. :ok_hand: