Wat dat betreft zijn ze toch hetzelfde? Want de urenwijzer kun je verstellen voor de tijdzone waarin je je bevindt en dan hebt je de gmt wijzer voor de “thuis tijd”.
Plaatje omdat ie zo mooi is (gejat van het www):
(@Tijner, datumplaat heeft zelfde kleur als de lume)
Niet hetzelfde, bij de 1655 zit de oranje wijzer gekoppeld aan de urenwijzer en is niet apart in te stellen. Draai je de gewone urenwijzer dan verplaatst ook de oranje wijzer.
Je hebt er eigenlijk een draaibare lunette voor nodig die een 2e tijdzone kan aangeven zoals bij de eerste GMT van Glycine, de Airman.
Heeft nog niemand deze vraag gesteld… dan doe ik het maar.
Is de clasp van de nieuwe BB Pro los te bestellen? Compatible met de BB58? Dat zou toch wel goud zijn! Want ik vind zo’n fijnafstelling toch wel erg fijn. Direct aanpasbaar bedoel ik dan.
Volgens mij hebben veel mensen dat destijds ook met de Seamaster 300m vorige generatie gedaan.
Geen idee. Wat ik wel weet is dat de Tudor Black Bay Pro band tappered van 20mm naar 16mm bij de clasp. De sleutel tot het antwoord op je vraag is hoe tappered de band van de BB58? Maar mijn gevoel wat minder rigoureus dan van 20 naar 16mm, maar dat is een gevoel…
Die lumeplots vind ik er misschien wel een beetje goedkoop uitzien. Beetje SKX achtig. Ik vind het metalen randje er omheen vaak wel wat luxe uitstralen. Alhoewel ik ook wel besef dat de Black Bay Pro juist een professional toolwatch is.
Inderdaad dus ook van 20mm naar 16mm als ik de specs goed lees. Dus grote kans dat het uitwisselbaar is. Ook qua design vind ik de nieuwe t-fit clasp een mooie upgrade. Het zou tof zijn als er voor BB58 eigenaren een mogelijkheid komt om de clasp te upgraden.
Voor de Seamaster kostte dat destijds rond de 250 euro. Wellicht is dat inmiddels ook al wat duurder natuurlijk.
Ze zijn idd wel heel erg dik. Geeft waarschijnlijk wel een bak lume.
Idd een bak lume! Nu ik er zo naar kijk had ik het nog wel leuk gevonden als ze bijv. de GMT wijzer met blauwe lume hadden uitgerust. Een beetje wat Omega ook met de Seamaster 300m heeft gedaan. Voor extra duidelijk onderscheid.
Je bedoelt die lume blokjes? Dat wordt wel vaker gedaan, bijvoorbeeld bij de laatste Oris Propilot of hier en daar bij de IWC Mark reeks . Het geeft wel een gaaf effect inderdaad!