Nieuwe unieke Kees Engelbarts Bronze Tourbillon

.

Engelbarts uses an ancient Japanese technique called “MOKUME GANE”, which literally means “wood grain metal”. Kees Engelbarts, initially a hand-engraver is until today commissioned by various high-end Swiss Watch Brands to engrave dials, movements, cases etc.

43.5 mm., 5 dagen reserve

-> Site

Ik heb ooit eens macro-opnames gemaakt van een blad dat aan het vergaan was… ik denk dat hij daar deze inspiratie vandaan gehaald heeft… :slight_smile: (Niet van mijn fotoos maar het fenomeen! :slight_smile: )

.

7 likes

Oef, niet mijn ding…

1 like

Bijzonder?.. Zeer zeker!
Mooi?.. Nope. :fearful:

2 likes

Net even verder op de site gekeken. Dit is niet het meest aparte horloge dat hij maakt.
De prijs ben ik wel benieuwd naar, maar staat nergens…

Het is wel anders in ieder geval.

1 like

Op één of andere manier vind ik de structuur van dat brons in het uurwerk onrustwekkend. Ik merk dat ik niet van dit soort semi-organisch ogende structuren in m’n machines houd.

Tof gedaan, maar aan mij niet besteed.

2 likes

Bijzonder!

1 like

“Tourbillion”

tour… BILLION
kost gelijk een paar nullen meer

maar even terzake,
het zoveelste skeleteton horloge met evenveel jus als het gemiddelde Ali klokje
alleen heet het nu kunst en kost vermoedellijk een fortuin

1 like

Klokje lijkt wel volgekotst …
Niets voor mij :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Voor mij net wat te chaotisch, uniek zeker.
Ik denk dat je niet snel iemand tegenkomt met het zelfde horloge.

1 like

Tja. Wat moet je daar nu van vinden? Mooi vind ik het niet, maar het is inderdaad wel heel appart. Ik spaar nog maar even door.
Groet. Richard.

1 like

Constructie in de kast lijkt wel op pur :smiley:

4 likes

Sorrie voor Kees Engelbarts, met mij kun je best veel kanten uit, maar ik vind dit een “kletskop” design (die koekjes).

4 likes

Hij zou minder lelijk zijn geweest zonder tourbillon, dan ziet hij er nog organischer uit
Een hele normale strakke tourbillon past er niet bij, maar alles is wel leuk verzonnen.
Zoals Sonneveld al zei "er wordt wat afge… in dit land.

groetjes Lenno

1 like

Als je t mechaniek uit de kast haalt: zou het dan niet gelijk in onderdeeltjes uiteenvallen?

Ben ik nou de enige die dit mooi vind?

2 likes