Nieuwe v.d. Gang

Kost wat, maar ja… vol met stikstof :flushed:
http://www.vandergangwatches.nl/collectie/20024-satine/

p.s. dat stikstof , doen andere merken dat ook, en zo ja waar is dat goed voor? Lijkt mij voor de modale reparateur lastig .

1 like

Hij kost maar €20.400. Kleurencombinatie is wel erg mooi trouwens.

Mat goud wordt vanzelf glimmend is mijn ervaring…

Ik wil als nieuw lid niet te kritisch zijn, maar een nylon Zulu bandje op een klok van 20 mille? Tsja stikstof, dat is voor mijn autobanden, zegt mijn garage. Nou ja, het is Black Friday…

1 like

Kritisch is goed, of je nou nieuw bent of niet! Ik snap hem ook even niet inderdaad. Matgoud klinkt wel sjiek.

1 like

Quote van wybe:
Van der Gang wordt Nederlands enige echte manufactuur.

Wanneer er een uurwerk ingekocht wordt bij een Zwitsers bedrijf,kan er in mijn ogen geen sprake zijn van een echte manufactuur,al bouw je er tien modules op.

Er wordt op de hele site geen woord gerept waarom er stikstof in de horloges zit(zal met tempratuursverschillen te maken hebben)
Deze vind ik trouwens wel heel mooi.

2 likes

Stikstof is droog dus minder/geen corrosie. Daarom worden er in de industrie veel instrumenten mee aangestuurd. De modale reparateur in 1 zin met een klok van 20.000… Het bandje schijnt van geweven satijn te zijn. Misschien daarom ook de naam Satine?

Ook hier wordt het uurwerk gewoon ingekocht en de datum en de maan complicaties worden zelf gemaakt, in ieder geval lees ik het zo.

1 like

Een 7753 heeft min of meer die complicaties toch al standaard?

1 like

Blijft een Portuguese hommage met een rare kroon. En als je zorgt voor een goed sluitende kast en goed staal aan de binnenkant heb je toch geen stikstof nodig? Die Wybe is goed in lucht bakken …

4 likes

Bij die prijs krijg je vooral een tekort aan zuurstof… :mask:

5 likes

Zal dat niet meer met de kastafwerking te maken hebben?

Wybe is een beetje de Sander Dekker van het Friese horlogewereldje.

2 likes

zekers, die is om stil van te worden… oeiiiiiiii

ZEER fraai… schitterend… ik ben niet zeker van (mat) goud, maar verder een plaatje !!

Mijn Sinn kast is ook aangevuld met stikstof.
Vroeger gebruikte men argon.

Inderdaad,ik heb liever jouw kippesoep.:smile:

1 like

Nee zo heet zijn kleindochter gewoon. Daar ligt niets technisch aan ten grondslag.

Ik vond het materiaal of de afwerking zoals @louis beschreef best aannemelijk. Maar inderdaad, een naamverwijzing, daar had ik niet aan gedacht.

Vind het wederom 3x niks. Ze zullen vast wel weer genoeg ‘liefhebbers’ vinden.