Nieuwe van Speyk duiker

Mooie compacte omschrijving. :smile:

1 like

Ik vind hem wel wat hebben in het blauw. Niet duur, met redelijke specs. Maar of ik hem ooit zou kopen?..

Gelukkig hebben we meer verstand van Laphroaig :smile: Mijn vrouw en ik hebben beide nog een vierkante meter grond op Islay uit een actie. Waarde nihil, maar de smaak compenseert veel.

Wat mij een beetje stoort is het ‘Dutch dit’ en ‘Dutch dat’:

Wat is er precies in Nederland gedaan? Uurwerk is Japans, kast, band, wijzerplaat en wijzers komen uit Hongkong. Wordt het in Nederland in elkaar gezet? Gezien de prijs betwijfel ik dat ook.

Dutch design misschien? De 3D tekeningen zijn niet in Nederland gemaakt en dit zijn hoogstwaarschijnlijk standaard kasten en banden.
Dutch Business Concept and Marketing zou wat mij betreft beter op de wijzerplaat geprint kunnen worden (al zit de marketing met zo’n website ook al niet echt goed). Nee, Van der Klaauw, Van der Gang of zelfs Pellikaan kunnen het Dutch label met trots voeren, maar dit zeker niet.

Ja.
Overigens iets wat ik mooi vind, en niet heb

Ik vind het op zich best een aardig horloge. Wat ik alleen nooit begrijp is de reden om een merk naar een zeeheld of bijvoorbeeld een vliegtuigontwerper te noemen.

Ik vind het an sich wel een mooi horloge, maar het doet me te veel aan de Doxa F74 denken (icm een typische Festina-armband die het wat goedkoop doet ogen)

Hadden ze hem aan 250 op de markt kunnen brengen, zou ik het nog overwogen hebben, maar zoals in het artikel staat: ‘They are jumping in a full pool’.

Dat, en de marketingpraat (de overdreven klemtoon op ‘Dutch’, terwijl hier geen bewijs van is) maken dat ik er (nog) met een boog om heen loop.