Onlangs heeft Seiko de Sumo een upgrade gegeven. Nieuw uurwerk 6R35 met 70 uur power reserve ipv de wel bekende 6R15. Saffier glas. Iets andere en kleinere wijzers en markers. Ander fond op de bezel. Wat vinden jullie van deze upgrade? Ik vind hem zeer geslaagd! Met name de Hulk groene Sumo, wat een schitterend horloge! De enige tekortkoming vind ik de sluiting met het plat geslagen metaal. Ik had veel liever de sluiting van de SPB077 of de SPB051 gezien. Had het horloge naar een nog veel hoger niveau getild. Daarnaast vind ik het jammer dat de nieuwe Sumo geen gesigneerde kroon meer heeft. Wat vinden jullie? Welke heeft jullie voorkeur? Oud of Nieuw?
Ik vind het nog steeds erg mooie horloges…
Die groene in real life gezien, echt een prachtig horloge. Maar ze zijn wel duur geworden, maar dat zijn alle Seiko modellen wel de afgelopen jaren. (niet 2x zo duur, list van de nieuwe €830 vs €600 voor de oudere Sumo) Het verbeterde power reserve uurwerk (6R35) van 70uur is leuk, maar had niet gehoeven. Dan liever een ceramic bezel. En idd een wat minder goedkoop uitziende sluiting, zou mooi geweest zijn.
Ik houd van de oude met cursief Automatic en geen X. Maar als je die nieuwe groene hebt gezien
Maar de online kortingen zijn tegenwoordig veel lager, vandaar dat ze in de praktijk voor ons veel duurder worden. Een sumo kocht je ondanks de listprice van meer dan 600 euro zelfs volgens mij voor een slordige 400. Ik zie ze nu op ebay voor een 750ish euro als goedkoopste.
Het is gewoon een lekker ding.
Ja prijs is fors maar is dat niet zo met alle horloges en merken boven de €400.
Of dachten we dat een horloge boven de 5k het wel waard zou zijn 5k + neer te tellen .
Ooh wacht dan krijgen we dat gezever over historie, ambacht etc etc… .
Vindt de oude sumo, zeker de groene echt veel mooier. Enige waar ik over zou twijfelen is om het saffier te upgrade met een oem van de nieuwe sumo. Juist het afslanken de wijzers en het font op de insert is voor mij een no go.
Kleine edit: een jaar of iets gelden was de sumo niet mijn soort horloge maar nu ben ik verliefd. Dus wie weet wat niet is kan nog komen.
Dit is hem gewoon voor mij, de oude Sumo oftewel Blumo (SBDC003)
Nieuw uurwerk en wijzers laten plaatsen door Rob.
Voorzien van saffier, Miltat President band en Seiko viergats sluiting.
Eigenlijk het horloge dat ik het meest draag.