Gisteren kwam er weer een klein pakketje binnen en dat is altijd spannend
Jawel, het was het horloge wat ik “per ongeluk” gekocht had op Ebay. Ik zag hem in de laatste 30 seconden en deed maar snel een bod want ik vond de zwarte wijzerplaat wel wat hebben (zeker na het zien van al die schitterende Timor’s hier op het forum).
Het betreft een horloge van rond 1970 wat vrij fors is met een diameter van 37mm ex. kroon en een militaire uitstraling heeft.
De behuizing heeft veel geleden maar het Unitas 6376 uurwerk en de wijzerplaat zijn nog schitterend. De achterkant vind ik er ook wel spannend uitzien met afbeelding van een kruisraket en een tank en het opschrift ‘Wehrmachtswerk’.
Na hem op een desert bond Nato strap geplaatst te hebben was ik er eigenlijk toch wel helemaal weg van.
Ja de behuizing heeft geleefd maar dat deert me niet, het geeft het horloge erg veel sfeer vind ik. En het mooiste is nog wel dat hij perfect op tijd loopt!
En dat allemaal voor ong. 15 Euro inclusief verzenden
Hieronder de foto’s (vanaf 5 december heb ik een foto tentje en dan gaat de kwaliteit van mijn foto’s er hopelijk op vooruit).
Dit is inderdaad een sfeervolle klok! (tu) Jammer dat de kast zoveel geleden heeft, maar daar valt wel wat aan te doen.
En ja, voor 15 euro op de deurmat…, daar kun je je geen buil aan vallen!
Dat is heel erg leuk zeg(tu) en dat voor 15 Euro. Dat is nog goedkoper als een Alpha;)
Gefeliciteerd met deze fraaie aanwinst. Ik vind het toch wel in de categorie ‘Henrik aanwinsten’ vallen:)
Maarruh, waarom dan niet eerst / ook aan de medeforumleden aangeboden? Zo’n klokje verdient het toch zeker om bij een echte liefhebber (want dat zijn onze mede forumleden) terecht te komen.
rombo