Nieuwe vintage binnen Seiko H601-5410 (1983) New Old Stock

Bij mijn speurtocht naar uitbreiding van mijn H601 familie kwam ik deze Seiko H601-5410 analoog digitaal tegen. Deze week kwam hij binnen, en ik was uitermate verrast over de conditie: zeker wel een 8,5 uit 10. Glas en kader perfect, zeer minimale gebruikssporen. Het display is helder en alarm en uursignaal klinken luid en helder.

Dit is mijn 3e Seiko H601:

• mijn eerste (H601-5030) heb ik in 1983 zelf nieuw gekocht. Die loopt na een servicebeurt weer als de brandweer. Dat is het horloge met stalen bandje met de goudaccenten erin verwerkt;
  • mijn tweede (H601-546J) heb ik in maart van dit jaar van een andere eerste eigenaar over kunnen nemen. Die is in december 1988 gemaakt. Dat is het horloge met de zwarte wijzerplaat;
  • en dan nu deze H601-5410 erbij. Het is goed te zien dat hij uit dezelfde serie is als mijn eerste, en hij is in juli 1983 geproduceerd.

En als verrassing een aparte vintage horlogebox met Seiko Quartz logo erin. Dit is wel een mooie vintage box, maar geen originele voor dit model. Hier werden vroeger de dames- en herenmodellen met leren bandjes in geleverd als ik me niet vergis.

Plaatjes:

Bedankt voor het kijken (tu)

Een leuke Seiko ana-digi, mooie fotoreportage ook. Gefeliciteerd en veel draagplezier! (Heb dezelfde met zwarte plaat en verder staal (helaas verchroomd staal op dit model), geen goldtones, als ie weggaat zal ik aan je denken :wink: )

Je bedoelt nog een andere met zwarte plaat dan de H601-546J (zie foto’s)? Die heb ik namelijk al…

De mijne heeft excact dezelfde vorm als je nieuwe aanwinst, ook dezelde band (die op je foto heeft een andere kastvorm/glas en heeft structuur op de wijzerplaat)

Snik,snik. Helaas moest deze terug naar de verkoper. Er is iets niet in orde met de quartz module. Omdat ik geen zin had in nog hoge extra kosten voor reparatie of vervanging van die module, gevraagd om restitutie. En daar ging hij mee akkoord. Volgende beter…

Jammer :frowning: Die dingen zijn vrij makkelijk te vervangen. Wat is er precies mis mee?

Ik moest op dag 2 de batterij al wisselen, en na 1 week was die ook alweer leeg. Ook het alarm deed het ineens niet meer, tussentijds. Dat wil zeggen: geluidstest was okay, zelfs luid, maar een ingesteld alarm of uursignaal ging niet af.

In het verleden zoiets ook al eens gehad, en daar waren toch wel hoge kosten aan verbonden. Voor een “klokje erbij” heb ik die kosten niet over. Met mijn eigen H601 heb ik een emotionele band, maar met deze dus niet.

Dat klinkt wel slecht ja. Ik heb al een aantal ana-digi’s gerepareerd, donor uurwerkje op ebay gevonden. Er staat me vaag bij dat ik nog ergens een H601 met goede printplaat had liggen maar dat weet ik niet zeker meer. (is ook een beetje mosterd na de maaltijd)

Je vindt vanzelf een andere mooie :slight_smile:

Ik had inderdaad nog een donor H601 liggen :frowning: