Nieuwe vintage Omega

Weet ik, maar als hij zwaarder is dan zeg, 43 gram, dan zou het kunnen kloppen tegen de huidige goudprijs. Maar dat lijkt me op voorhand ietwat fors eerlijk gezegd.

3 likes

Hier 155 euro aan (14K) goud, heb het glaasje al ongeveer verrekend…

1 like

Het is een mooie Omega proficiat!
Zelf zou ik het er overigens niet voor betaald hebben.
18kt goudprijs is momenteel 41,83 euro, de kast zou dan 40 gram wegen en dat weegt hij mi. niet.

1 like

Het is wel echt een dikke kast, het zou zomaar kunnen. 40 gram is wel een ruime schatting.
In elk geval niet naar de sloop gegaan, dat is goed nieuws :slight_smile:

Mooi horloge en geniet ervan!

Dat zal ongetwijfeld. Maar ik heb schik😎

Dankjewel voor je reactie

1 like

Over een paar jaar lach je iedereen uit mocht je hem verkopen. Vintage A-merk gaat echt niet meer inzinken.

1 like

Tja Peter, en over een jaar misschien meer of minder :wink:. Als het nu een sloper zou zijn dan kan je het verkopen tegen de huidige goudwaarde, maar dat is volgens mij niet het horloge (mag het hopen) van TS. Dus boeien die waarde, of hij moet hem willen verkopen maar dan telt de staat van het horloge ook mee. Maar hij is er blij mee, dus gewoon dragen die Omega. Ziet er op het oog met die ene foto wel netjes uit. :smiley:

43 gr

1 like

Dankjewel

Volgens de verkoper 43 gram

Uurwerk is wel wat zwaarder dan 3 gram. Maar OK, dit is een “emotion-driven” markt. Je schiet er geen duizenden bij in of zo. :man_shrugging:

De waarde zit in de beleving!! Geniet ervan!

1 like

Dat is denk ik bruto.
Maar maakt voor de rest niet uit, als jij er blij mee bent dan is het allemaal niet belangrijk.
Jammer dat je om de waarde vroeg want dan krijg je een discussie die imho nergens toe leidt omdat er te weinig gegevens zijn om zinvol te kunnen discussiëren.
Geniet er lekker van en laat de rest rusten zou ik zeggen :wink:

1 like

Heb alleen nog niet van TS gehoord of de Omega een service heeft gehad, zo niet dan zou ik dat zeker een keertje laten doen.

1 like

Ik neem iedereen hier serieus hoor!

2 likes

Vind ik een hele goede👍🏼

Dat hoop. Ik. Ik heb nog een Omega automatic Geneve een Rolex en een Breitling. Ik vind vintage horloges machtig mooi.

3 likes

Wat ik zo zie echt een prachtige Omega :ok_hand:.

Je moet ook bedenken - met een stalen kast had deze zeker nog rond de 1000 euro gedaan. Dit zijn hele goede uurwerken; begin jaren '70 dus vrijwel zeker 700-serie. :ok_hand:

Probeerde het precies op te zoeken, maar Ranfft ligt er momenteel uit. Wat we zonder die website moeten beginnen om calibers op te zoeken… :sweat:

2 likes

Ach je bent net lid, dus geen probleem. Wil je hier wat vaker praten en posten, lees even de forum regels, altijd handig :+1:. Nu nog even een foto van de achterzijde, neem aan dat je die er niet af hebt gehaald. Zo ja, nog mooier een foto van het uurwerk :wink: