Nieuwe vintage Omega

Ik heb onlangs deze Omega Constellation Automatic met 18 k gouden kast. Ik ben er zeer blij mee. Wat vinden jullie ervan en wat zou hij daadwerkelijk waard zijn?

14 likes

Mooi hoor, geen idee wat ie waard is, wat betaalde jij dan?

1 like

Welk model is dit? Ik ken dit soort modellen met name met band

Beetje jammer om meteen weer over geld te beginnen. Typerend voor veel verse forumleden. Is gewoon een prachtig horloge, ga er nooit van uit dat je hem met winst kunt verkopen.

Gewoon dragen dat ding, indien onderhoudshistorie onbekend, is het wel raadzaam eens te laten checken op uurwerk-conditie. Indien nodig volledige servicebeurt, dat kan bij Omega voor 750 euro of een heel stukje voordeliger; als je er geen uitvoerige bon of certificaat bij wilt. :innocent:

Bracelet I guess. :slight_smile:

1 like

Denk niet dat bon of certificaat de prijs alleen drukt, ook gewoon omdat niet alle onderdelen vervangen worden die voorgeschreven worden door Omega. :innocent: En 2 jaar garantie?

Juist is juist hè. :sunglasses:

Ja. Bracelet is niet zo’n Nederlands woord.

2 likes

Tuurlijk. Respecteer ik ook. Maar mensen moeten een keuze hebben. :man_shrugging: Druk zat hier… Ik heb in 7 jaar tijd 3 horloges terug gehad, ik kijk niet naar hoe lang geleden het was. Gewoon opgelost.

:man_shrugging:

Ik heb er €2000 voor betaald op eBay. De verkoper beweerde dat hij, alleen aan goud al een waarde zou hebben van ruim €1700. Ik heb hem gekocht omdat ik hem mooi vond. Ik heb wel wat met vintage horloges.

Met juiste en correcte info kunnen eigenaars pas een keuze maken. :innocent:

Constellation Automatic

Modelnummer.

1 like

Goudwaarde kun je (laten) berekenen. Uurwerk er uit, alles wat van messing is in de kast er uit, wegen en (karaat-specifiek) uitrekenen.

Het zou €1700 aan goud zijn

Welkom! Misschien meer foto’s? Taxaties doen we niet aan.

1 like

Het zou? 2000 euro, bak geld misschien is het het waard maar ik had me zeker er van te voren in verdiept dan pas achteraf.

2 likes

Waarom wil je de waarde weten, niet belangrijk toch. Je vind het een mooi horloge en daar gaat het om, lekker van genieten :+1:

2 likes

Is aan de hoge kant voor een niet ronde gouden Connie…

Hoeveel weegt hij?

Heb je niks aan. Uurwerk/plaat moeten er uit.

1 like

Hoi Eus, had de verkoper meer info?
Bijvoorbeeld het typenummer en serienummer van het horloge?
Wat voor uurwerk zit er in? (Nummer.)
Is er iets bekend over de onderhoudsstaat van het horloge, is er een servicebeurt gedaan voor verkoop?
Heb je wat meer en vooral scherpere foto’s, ook van de achterkant en de zijkanten etc.?
Op die manier hebben de mensen hier het gevoel dat ze wat serieuzer genomen worden en ze kunnen er dan ook wat meer over zeggen.
NB, aan waardebepaling doen ze hier niet.

2 likes