Nieuwe vintage seiko 5 aanwinst

Hallo dames/heren, ik ben nieuw op deze forum en heb meteen een vraagje.
Ik heb sinds een paar dagen een seiko 5, met op de wijzerplaat de nummers 6309-8840, in mijn kast gevonden die van mijn vader was. Hij loopt na tientallen jaren nog precies goed, wat mij verbaasde ook de datum en dag aanduiding klopten. Dus heb ik hem meteen ingekort het bandje en om mijn pols gedaan.
Helaas kwam ik er vanochtend achter dat de 5 van seiko 5 los is geraakt en tussen het glas en wijzerplaatje rommelt. Ik heb hem er dus wel tussenuit weten te krijgen, alleen als ik hem er weer op wil plakken meot ik het kroontje losmaken om het hele wijzerplaten goed onder handen te kunnen nemen.

Vandaar mijn vraag hoe het kroontje losdraaien van een seiko 5?

Weet niemand hoe ik het kroontje kan losdraaien?..

foto van het horloge helpt. bij de meeste vijfjes moet je overigens het kroontje gewoon uittrekken en niet losdraaien oid.

Wanneer het achterdeksel is verwijderd, dient mijn op een “knopje” (zie link) te drukken om de kroon met opwindas in zijn geheel te verwijderen. Zo kan het uurwerk uit de kast verwijderd worden. Het terugplaatsen van de opwindstift vraagt wat meer precisie, daar de opwindas zijn weg weer moet vinden in het uurwerk.

http://www.pmwf.com/Watches/WatchSchool/WS%2011%20How%20to%20remove%20and%20replace%20a%20watch%20movement/SEIKO6309BPusher.jpg

Veel succes met de “restauratie”.
Ik weet zeker dat er nog meer tips zullen volgen.

@ticothijs82 en LeenV, beiden erg bedankt…

Ticothijs, inderdaad heb ik het zo moeten doen, dank u voor uw tip, het is erg gemakkelijk gegaan en het terugstoppen van het kroontje was ook goed te doen, beetje het uurwerkje links/rechts draaien en werkt weer helemaal naar behoren.

Ik heb een foto gemaakt, weet helaas niet hoe ik die hier moet plaatsen.

MVG,
SB

Opgelost

SB Schreef:

Ik heb een foto gemaakt, weet helaas niet hoe ik
die hier moet plaatsen.

Hier staat hoe dan het beste kan: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340