Nieuwe vintage

De vintage horloges blijven komen!

Deze keer heb ik een baume & mercier teruggevonden in de kast.
Het zou de horloge zijn die mijn vader op zijn plechtig communie heeft gedragen.

Nu het horloge op zich loopt wel, zij het wel met serieus veel afwijking.
De kast daarentegen is in slechte staat. (is op foto soms minder goed zien).

Het horloge was oorspronkelijk verguld op op vele plaatsen in deze goudlaag er volledig af.
Het glas heeft veel krassen, en volgens mij heeft er iemand geprobeert op het draaideksel eraf te halen al een klikdeksel, want er zijn beschadigingen te zien (laatste foto aan de kroon) .

Zou het de moeite zijn om het horloge te laten opknappen (kast terug laten vergulden, …)

Graag jullie reacties!


leuk horloge en helemaal met het verhaaltje erbij … ik zou hem wel een beurtje laten geven maar voor de rest zo laten.

Gezien de historie zeker de moeite waard om even btje op te laten knappen. Kwa merk is het ook een goed horloge dus kwalitatief ook niets mis mee denk ik.

Ten tijde van mijn E. H. Communie waren er toch niet zo veel kids die een Baume & Mercier droegen! :smiley:
Verder zou ik dit klokje een reguliere servicebeurt laten geven, eventueel een nieuw glaasje erop (als er inderdaad diepe krassen in zitten) en dragen maar!

Een familiestuk van deze kwaliteit zou ik absoluut laten restaureren.

Heeft iemand een adres waar ik de kast kan laten opknappen (hervergulden)?

Ook eventueel een adres waar ik dit kan laten doen?

Het is geloof ik al eens eerder op het forum voorbij geweest, maar je zou het dus hier eens kunnen proberen:

http://www.haveman-edelmetaal.nl/