Nieuwe werkplaats voor Officine Panerai

Twee jaar na ingebruikneming van 10.000 vierkante meter te Neuchâtel, opent Officine Panerai haar deuren voor publiek :slight_smile:

-> Artikel

5 likes

keertje gaan kijken dan maar… :wink:

1 like

Serieus? Een druppel water op het glas om te testen of hij waterdicht is…?

2 likes

dat vraag ik me ook af?
:neutral_face:

Klaarblijkelijk volstaat deze test.

Ja hallo, het zijn geen duikhorloges, het zijn fashion-statements.

:confused:

en ik maar denken dat panerai een echt liefhebbers klokje is voor de serieuse horloge freaks :confused:

Inderdaad, ze maken reclames met grote duikpakken en onderwater avonturiers, en ik lees hele verhalen over Italiaanse marine tijdens WOII, maar de klokjes hebben tegelijk een ongelooflijke 100m waterdichtheid…

Jammer vind ik dat.

Zo te zien zit het geld in het onroerend goed :grin:

Misschien beter je feiten checken voor je zulke uitspraken doet. (Vrijwel) alle Luminor hebben 300M waterdichtheid standaard. Jij hebt het misschien over de Radiomir, die standaard 100M watedichtheid heeft, maar dat is dan ook duidelijk geen duikershorloge.

Zomaar wat afkraken zonder kennis van zaken. Jammer vind ik dat.

2 likes

Ik heb het over dit soort advertenties, is inderdaad een radiomir, én een mannetje in duikerstenue.

Overigens zijn er toch wel een boel luminors met 100m waterdichtheid of zelfs maar 50m.
Van onderstaande Regatta zou je als zeiler toch ook wel een geringe waterdichtheid verwachten bijvoorbeeld… Helaas, maar 100 metertjes.

Oh en afkraken is al helemaal niet mijn bedoeling, ik vind ze (op hun formaten na) best mooi.

1 like

Een zeiler die honderd meter diep gaat is verdronken…
Waterdichtheid testen met een druppel? Kijk maar eens hoe anderen dit doen. De druppeltest is algemeen gebruikt om te kijken of er vocht in het horloge zit.
Op youtube kun je hier vast wel iets over vinden :grinning:
Kijk maar eens bij Panerai: how it is made…