Introductie van een gedurfd, kleurrijk en onconventioneel uurwerk ontworpen door de legendarische Franse horlogemaker en modernistische kunstenaar Alain Silberstein. Supercharged met YEMA’s micro-rotor Manufacture-kaliber, een DLC-gecoate Grade 5 titanium behuizing en verbluffende luminescente 3D-markers gevuld met Super-LumiNova.
De bovenkant vind ik mwah mwah. De onderkant is wel gaaf. Maar 3900 Euro vind ik echt een belachelijk bedrag voor dit horloge. Maar ja, ieder zijn smaak.
Leuk horloge, prima duiker of voor op het zeiljacht. Het komt dan in een heel andere context als fun watch. Alain Silberstein deed ook al colabs met o.a. Louis Erard en Bell&Ross. Fris en zeer herkenbaar design veelal in knallende primaire kleuren. 'To take away the seriousness of time passing.
Zouden er veel mensen gaan duiken met dat horloge? Maar dan nog, vind de gekke wijzerset een beetje vloeken met het verder nogal conservatieve uiterlijk. Ook die Louis Erard doet dat veel beter.
Het kan met 20 ATM en het zou me niets verbazen als het nog certified is ook. De rest is een kwestie van persoonlijke smaak. Wat ik wel jammer vind zijn de vissen op de case back. Had zoveel strakker geweest zonder. Maar goed, meestentijds is dit niet zichtbaar.
Kast dik ok.bandaanzet ook prima.Maar desbetreffende heer moest toch niet perse
de herkenbare kunstenaar gaan uithangen.
Grote kunst zit voor mij soms meer in de
restrictie dan in de uitbundigheid.