Nieuwe zakhorloges

Ik ben vorig week in Keulen gewest en heb naar deze zakhorloge gekeken:

Het heeft een beetje geduurd maar dan wist ik wat mij stoort: ik kan niet het hele wijzerplaat zien. Dat lukt wel bij mijn eigen oude zakhologes. Is dat nu “fashion” of ben ik eigenwijs? Ook andere zakhorloges kennen hetzelfde probleem.

Kan dat iemand uitleggen?

Is dat niet gewoon voor de foto gedaan? Lijkt me inderdaad raar als je onder een hoek naar de wijzers moet kijken.

Deze zakhorloge? Of dit zakhorloge?

Gewoon deksel naar links buigen. Daarmee personificeer je de klok(:D:+:D

de volgende keer niet alleen bekijken maar ook even vragen of je hem vast mag houden :wink:
persoonlijk heb ik verder niet zoveel met nieuwe zakhorloges …

RuhleR Schreef:

Gewoon deksel naar links buigen. Daarmee
personificeer je de klok(:D:+:D

Uhm… kan ie waarschijnlijk niet meer dicht. Kun je em er dan niet beter helemaal vanaf buigen/breken? :stuck_out_tongue:

Zelf heb ik ook niet veel met nieuwe zakhorloges, maar vind dit er idd ook niet uitzien!

Ik zou zeggen zoek een mooi antiek zakhorloge!! Heb er zelf eentje en die draag ik enkel bij speciale gelegenheden. :slight_smile:

Ik heb er een ruime keuze aan antieke zakhorloges, maar fietsen vinden ze niet fijn. Erom loop ik al weer 15 jaar of zo met een nieuwe zakhorloge rond met een stootbeveiliging.

Er zijn vrij weinig antieke zakhorloges met zo een beveiliging.

Ik zoek echt voor de afwisseling zo een hunter’s watch. Hebben ze ook een Nederlandse benaming voor zakhorloges “open face” en “hunter’s watch” of gebruikt men de Engelse termen?

hunter’s watch is dus een gat in de deksel zodat je kunt zien hoe laat het is zonder de deksel los te hoeven maken ?

(kwam bij google nl meer varianten naar voren)

seamaster Schreef:

hunter’s watch is dus een gat in de deksel zodat
je kunt zien hoe laat het is zonder de deksel los
te hoeven maken ?

Hunter is volgens mij met dichte deksel. Wat jij bedoelt zijn de half hunter watches. Die hebben volgens mij een gat om doorheen te kijken.

Open face heet ook lepine, hunter heet ook savonette. Onze wallonse vrienden kunnen weer blij zijn…

Lutz Schreef:

Ik heb er een ruime keuze aan antieke zakhorloges,
maar fietsen vinden ze niet fijn. Erom loop ik al
weer 15 jaar of zo met een nieuwe zakhorloge rond
met een stootbeveiliging.

Er zijn vrij weinig antieke zakhorloges met zo een
beveiliging.

Ik zoek echt voor de afwisseling zo een hunter’s
watch. Hebben ze ook een Nederlandse benaming voor
zakhorloges “open face” en “hunter’s watch” of
gebruikt men de Engelse termen?

Ik begrijp het… fietsen is idd funest en helemaal voor polshorloges met of zonder incabloc!

Succes met je zoektocht. Heb verder geen verstand van halve jagers horloges ed.

Lutz Schreef:

seamaster Schreef:

hunter’s watch is dus een gat in de deksel
zodat
je kunt zien hoe laat het is zonder de deksel
los
te hoeven maken ?

Hunter is volgens mij met dichte deksel. Wat jij
bedoelt zijn de half hunter watches. Die hebben
volgens mij een gat om doorheen te kijken.

Open face heet ook lepine, hunter heet ook
savonette. Onze wallonse vrienden kunnen weer blij
zijn…

bedankt voor de info , weer wat geleerd :slight_smile: (tu)

Zoals anderen reeds waarschuwden is het zoeken leuker dan het vinden (hoop ik). Vandaag eens bij Tourby.de geïnformeerd:

Sehr geehrter Herr xxx,

es gibt auf dem Markt wohl nichts, was so verlustbringend ist wie die Produktion von Taschenuhren. Die Nachfrage an Taschenuhren ist so gut wie NULL. Vor allem für hochwertige Taschenuhren. Während Armbanduhren von IWC, Omega, Longines mehrere Tausend Euro wert sind… bekommt man für eine Taschenuhr der gleichen Marken nicht mal den Materialwert (Goldpreis) wieder. Wenn Sie dem Markt kennen, wissen Sie, dass die Leute für Taschenuhren von namhaften Luxusmarken nicht mal 10% von dem Preis einer Armbanduhr zahlen. Und in so einen Markt einzusteigen wäre glatter Selbstmord für einen kleinen Uhrenhersteller wie TOURBY WATCHES. Die Produktion einer Taschenuhr ist sogar noch höher ist als für eine Armbanduhr, der Verkauf aber würde nicht mal die Produktionskosten wieder reinholen.

best regards
yyy

Customer Service

Ik weet niet wat ik moet zeggen behalve een Duitse spreekwoord:

Hochmut komt vor dem Fall.