Het is gewoon een model met gebrek aan eigen inspiratie. De inspiratie en het ontwerp zijn bij een concurrent afgekeken en een model uitbrengen dat leunt op het succes van een concurrent. En dit alles vind ik voor een merk als Zenith slecht en jammer. En ik denk dat ik niet de enige ben.
Dingdong (bel juwelier) een hele goede dag. Ik zou graag een Rolex Daytona willen kopen.
Die hebben wij helaas niet. Daar krijgen we er maar een paar per jaar van en die reserveren we voor onze beste klanten. Wat we wel hebben is deze Zenith die lijkt er erg veel op en is nog een paar duizend euro goedkoper ook nog.
Ik ga nog altijd voor de El Primero, de sluiting/band is echt de druppel voor mij, die is gewoon 100% gejat. En aangezien ik zowat alle horloges op staal draag… Voor de rest zie ik veel verschillen, maar ook wel veel overeenkomsten. Voor deze prijs wil ik het ‘risico’ niet lopen. Rond de 6k zou ik misschien eens met een schuin oog ernaar gaan kijken.
Ik vind 'm spectaculair. Was al een tijdje aan het rondkijken wat het moest gaan worden voor mijn 50ste volgend jaar, maar denk dat ik eruit ben. In wit op staal graag.
maar moet u er geen bezwaar tegen hebben dat de kast, lugs, subdials, crownguards, size en indices anders zijn. En oh ja, hij heeft een datum op half 5. Maar voor de rest… 2 druppels water!
ik ook, de zwarte groeit. Ik vind hem echt heel fraai. De el Primera kast blijft mooi in tact. Ook de wat klassiekere pushers vind ik passend. Ik ben fan!
Heb een nieuwe Daytona gekocht in 2015. Alweer weggedaan in 2016. Niet echt spijt van. Zat erg comfortabel en daarmee was alles gezegd. Teveel hype en zeer slecht afleesbaar (zwarte dial).
Deze Zenith daarentegen zou ik wel durven aanschaffen. Het merk heeft in mijn boekje dan ook een veel beter imago dan het afgezaagde Rolex, de hype en het snobisme errond.
Voor de gemiddelde pauper die alleen naar de merknaam kijkt is dat ongetwijfeld zo. Technisch zoveel verfijnder, uiterlijk kan je over twisten uiteraard. Voor mij zit er voldoende Zenith smoel op (kleuren, datum, pushers, en natuurlijk het zwaar superieure caliber). Enne zoals je weet als er 1 bedrijf is dat zich vanuit het verleden mag mengen op de markt van de Daytona dan is het Zenith wel. Met je poor mans…