Nieuwe Zenith Chronomaster Sport 2021 (post 81)

Ik kijk eigenlijk enkel of ik het een mooi horloge vind of niet :thinking:

Daarnaast vind ik het zelf tof als een ‘merk’ historie heeft.

Ik geniet daarom veel van mijn rolex sub (ik vind hem iconisch) en van mijn Panerai luminor (erg tof horloge naar mijn mening). Ik vind deze nieuwe zenith gewoon geweldig mooi en hoop hem snel live te kunnen bezichtigen. Zenith heeft een prachtige historie met een heel mooi el primero caliber. Ik snap het gezeur niet zo. Er zijn legio horloges met een ceramische bezel en een soortgelijke clasp. Sterker nog ik ken heel veel horloges met wijzers, sub dials, chrono pushers etc. :sweat_smile:
Ik vind deze zenith wel een eigen gezicht hebben met de kleurige subdials en de vorm van de kast. En dat el primero caliber vind ik erg fraai.

Iedereen lekker kopen wat hij wil maar ik ben erg enthousiast en hoop hem binnenkort in de collectie te hebben naast mijn Rolexen, Panerai en Seiko :innocent:

7 likes

Hier nog een keer de eerdere uitleg van Zenith zelf.

Ik twijfel nog tussen de A384, A385 of deze nieuwe Sports in het zwart.

Dit jaar komt er een Zenith. Eerst maar eens rustig passen na de lockdown.

https://www.instagram.com/p/CKXc3zXgDf6/?igshid=11jyl7thwfx5i

3 likes

De a384 revival vind ik ook erg fraai.

1 like

Zenith is sowieso gewoon lekker bezig de laatste tijd.

3 likes

Het is inderdaad niet makkelijk hoor, als de Zenith boys en Rolex fans niet in hun hok blijven …

Maar ik heb genoeg gehoord over deze nieuwe Zenith en vorige week al wel met de AD gebeld. Want, ja hij is mooi, ja hij lijkt een beetje op de nieuwste Rolex Daytona, ja hij past perfect in de traditie van Zenith, kost wat minder dan voorgenoemde en nee we hoeven het zeker geen hommage te noemen …

Ik wacht nu geduldig op de foto’s van de eerste NA’s (of TK’s : ) op het HF …
Benieuwd wie hem enkel op de plaatjes heeft besteld.
Ik wacht zelf even tot ik hem in mijn handen heb gehad.

1 like

Op zich is het allemaal ook gewoon grappig. Toen de Zenith nog geen keramische bezel had leek hij niet op de Daytona en nu is het een kopie.

Ik heb een Daytona met stalen bezel, daar past een ieder geval een Zenith met keramische bezel naast. En ook nog wel een Speedy met aluminium bezel. :slight_smile:

5 likes

Een Daytona rip off doet het met een Submariner rip off, et voila!

Vergeet niet er een scheutje Omega, Blancpain en JLC bij te doen! Alles is een rip off als je maar lang genoeg zoekt…

1 like

Nee joh, die kijk ook allemaal af bij Rolex. :wink:

Als dit horloge, welke ik overigens zeer geslaagd vind, niet zou lijken op de Daytona, dan zou dit topic niet zoveel berichten hebben in zo een korte tijd.

1 like

Dit soort reviews vind ik dus echt waardeloos… Deze beste man praat over het horloge op basis van specs en een aantal promotiefoto’s en -filmpjes, maar heeft het nog niet in het echt gezien. Er zijn intussen al een paar betere reviews te vinden op YouTube waarbij de persoon het horloge daadwerkelijk in zijn handen heeft :wink:

6 likes

Dit dus. Bovenstaande filmpje voelt toch een beetje als @Chillekasper die de collectie van @RLC reviewed :upside_down_face:

11 likes

En bedankt… ik mag hopen dat kwaliteit van mijn video’s toch een klein beetje beter zijn geworden…:joy::joy::joy:

2 likes

was dat dat filmpje met 15 euro aan uitgeprinte A4-tjes?

Geen idee of de unboxing van Revolution al gedeeld werd hier? Deze vond ik leuk om te bekijken, mooie uitleg over hoe het horloge werkt ook en effectief hands on:

3 likes

Ik had vandaag S&C aan de telefoon ivm de A384/385 en natuurlijk ook de Sports.

De witte is blijkbaar bijzonder populair. De zwarte wordt weinig gevraagd en veel makkelijker te krijgen tegen de tijd dat ze leverbaar zijn.

1 like

Ja de witte is kennelijk erg populair. Persoonlijk vind ik juist de zwarte erg mooi.

1 like

Keuze gemaakt?

Ik lees dat aanvragen voor de witte stop zijn gezet.