Zij lezen natuurlijk ook de sociale media en beseffen dat dit uit de hand loopt. Wanneer je de foto’s bekijkt hebben ze trouwens groot gelijk vind ik. Ik plak ze hier even bij, uiteraard met bronvermelding want niet iedereen gebruikt IG.
Ja, ik ben een oprechte Rolex Daytona fan, maar kan deze chrono zeker net zo waarderen. Denk dat dit voor veel lotgenoten geldt. Zelf ervaar ik geen strijd.
En check deze Zenith chrono historie. Copycat is wel heel kort door de bocht. Zeker als je bedenkt dat Rolex eerder het uurwerk ‘leende’ van Zenith : )
Grappig dat Zenith die Daytona vergelijking zich zo aantrekt. Als Zenith wil dat deze nieuwe chronomaster sport echt een iconische status krijgt zouden ze de productie nu moeten stoppen, omdat ze klaar zijn met de in ogen van Zenith onterechte vergelijking met de Daytona.
Als ze dat zouden doen denk ik dat het horloge nog gewilder wordt dan Daytona. Onbereikbaar wordt hij dan ook, net zoals de Daytona. O sh*t, toch weer die vergelijking.
Het feit dat de community er zo op reageert ligt niet aan Zenith, zoveel is duidelijk. Het zegt meer over de kortzichtigheid en vooringenomenheid van vele (potentiële) D bezitters. Waar het hart van vol is…
Volgens mij is er juist veel response vanwege onverdeeld enthousiasme.
In the eye of the beholder. Meeste D-bezitters reageren positief. Maar polarisatie lijkt de norm … Stel je voor dat we het eens zijn, dan kun je HF voor velen ook opheffen waarschijnlijk.
De Daytona fanboys voelen dit toch als een bedreiging van de status van hun graal. Deze ophef heb je niet bij een Steinhart. Maar de Zenith is een waardig alternatief, dus dat is pijnlijk.
Ik denk dat jullie het wel een beetje omdraaien. De duvel en zijn ouwe moer ziet er een keramische Daytona in, ook de gehele objectieve media-outlet. En ja, ik denk dat mensen zoals Tim Mosso of James Stacey nog redelijk objectief zijn.
Het zijn juist de Zenith-liefhebbers en bezitters die elke gelegenheid aangrijpen om de vergelijking maar onzin te noemen en haasten zich vervolgens om hun motieven te delen waarom zenith wel degelijk uniek en superieur is aan een Daytona en weet ik het wat nog meer.
Bijna iedereen vind het haast een kopie (of beter gezegd gebaseerd op), zeker met die sluiting, behalve de mensen die hem willen en de stamgasten van Zenith-only.
Ach, het is precies zoals @Franktudor zegt, polarisatie alom. Beide horloges zijn prachtig en kennen hun voor- en nadelen. Maar de Zenith een hommage noemen gaat te ver, zoveel is zeker.
Ik vind ook dat ie op de daytona lijkt, maar ik vind dat geen enkel probleem. Sterker nog, ik vind dat een pré, want tijdloos en overall goed design. Alleen de daytona is niet te koop, dus is niet relevant in mijn afweging. Dus als een club met de pedigree van Zenith komt en die maakt een daytona look a like, die in vrijwel alles beter is behalve de hype dan kom maar door.
Goed punt! Ik denk dat ik er hier niet verder op inga omdat het ons verder van het oorspronkelijke topic verwijdert. En ook omdat UPS hier net een pakketje heeft afgeleverd…
Maar ik ga er binnenkort een nieuw topic aan wijden. Merkbeleving blijft namelijk een interessante en gevoelige discussie.
Niet van mijn kant hoor. Ik ben absoluut een groot liefhebber van alle merken en Zenith is daarin geen uitzondering. Beetje discussie vind ik op zijn tijd wel leuk maar laten we er maar geen strijdbijl aan wijden.