Nieuwe Zenith Grande Chronomaster XXT Open

Na lange tijd van dubben en onderzoek, hierbij mijn trots:

Zenith Grande Chronomaster XXT Open
Movement: El Primero 4021 automatic
Bracelet/Strap Black Alligator leather
Case: Stainless steel
Dial: Silver (guilloche dial)
Numerals: Rhodium (Roman numerals)
Case Diameter 45 mm
Case Thickness 14 mm
Crystal Scratch resistant sapphire
Buckle Deployment
Water Resistant 30 meter/100 feet
39 Jewels
tikgetal: 36000
Automaat
Chronograaf (1/10 sec!)

In de laatste twee foto’s kun je een beetje zien hoe verschillend de wijzerplaat reageert op licht.

Ik ben niet echt onder de indruk van wat Zenith op de markt brengt de laatste tijd, maar dit is een beauty. Je hebt een goede keuze gemaakt. Veel plezier ermee.

Wat een WALGELIJK mooi horloge :slight_smile:

Joost,

Mijn complimenten!!!
Hoewel zelf meer een liefhebber van de gesloten Chronomasters is deze ook niet te versmaden.
Geniet ervan!!!

Dank je! Dit is trouwens nog een ander voorbeeld van de wijzerplaat in daglicht. Dan ziet 'ie er weer anders uit

super klok… (tu)

en hier is nog een ´wrist shot´:

Soms zie ik een horloge dat ik in eerste instantie zo-zo vind maar door een detail toch erg mooi ga vinden. Dat heb ik met deze door de opgelegde indexen/cijfers. Zie bijvoorbeeld de romeinse 4 op deze foto van Joost… prachtig!

Prachtig horloge, zeer mooi, veel draag(show)plezier, maar dat lukt al aardig.

Grappig is dat he? Ik kan ook uren kijken naar de wijzerplaat om nieuwe details te vinden. De opgelegde indexen zijn van zeer reflectief Rhodium (de wijzers ook) waardoor ze soms zwart en soms wit lijken. Wat ik bijzonder vind is dat de aanduidingen van 9, 10 en 11 uur, alsook het Zenith sterretje, echt in facetten gevormd zijn. (zie foto, daar is het een beetje te zien). Erg mooi detail vind ik.

Voor degenen die er in geinteresseerd zijn. Het horloge heb ik gekocht bij Collectorstime.com. Een zeer positieve ervaring! (en financieel bijzonder aantrekkelijk)

Heel mooi. Proficiat.

Gerwin

Zeer mooie Zenith!!! Gefeliciteerd en veel plezier ermee (tu)

Mooie foto dat wristshot. Goede combi met je pak.

Trouwens, ik wilde jullie het uurwerk in actie niet onthouden, dus hier een kort filmpje. Ik heb het geluid geboost, zodat je het uurwerk kan horen tikken. Let niet op het slechte licht, want ik had maar 1 lamp.

GROOT, 3MB

http://www.familieassink.com/documents/zenithbig.wmv

MEDIUM
http://www.familieassink.com/documents/zenithdsl.wmv

KLEIN (750 Kb)
http://www.familieassink.com/documents/zenithdialup.wmv

Briljant filmpje! mooie klok.
Hoe heb je het geluid opgenomen en hoe boost je dat?

Dank je. Ik heb het geluid opgenomen met een videomicrofoon (een Rode Videomic van 99 euro) en die heb ik bewerkt met Adobe Audition. Het getik van een horloge zit ergens tussen de 8000Hz en 14000Hz, dus je kan de equalizer gebruiken om alle andere frequenties eruit te snijden. Dan kun je het overgebleven geluid versterken en je bent klaar.

Helke leuke film (daar hebben we er sowieso te weinig van), ik had dat hele open-hart gebeuren nog nooit zo in aktie gezien en ik moet zeggen dat ik het leuker vind dan verwacht. Nu vind ik het geen negatief aspect van het horloge meer.

gefeliciteerd, mooi horloge. Vooral die guilloché wijzerplaat…
Geen probleem gehad met invoerrechten??

Groet Arno.

Dank je. Nee helemaal niet.