41 mm., een ETA, Sellita of een Ronda kaliber
Deze maand zouden ze uit moeten komen …
Op de eoa manier kijk ik toch iedere keer naar enkele modellen van dit merk. Je ziet ze hier ook niet voorbij komen.
toen ik nog niet ‘in de horloges’ was, vond ik Zeppelin erg mooi, vooral die Hindenburger nog wat. Ik zal even zoeken. Een of andere limited van 500 piek.
Maar waarom nu niet meer? Of is het een plakmerk? Nee toch?
ja ik zat me net hetzelfde af te vragen
volgens mij wel en is het een ‘bedacht’ historisch merk, een beetje zoals Fromanteel
ik zal het eens opzoeken op WUS
Wordt op diverse sites best positief over geschreven (oa op Reddit), al vragen velen zich af waar de kasten gemaakt worden. Assemblage schijnt iig in Duitsland plaats te vinden. Wordt in de markt gezet als het goedkopere zusje van Junkers. Misschien maar eens proberen (al wil ik nog zoveel “proberen” ). Ben trouwens benieuwd welke Hindenburger je bedoeld.
deze:
Dacht dat Zeppelin een zustermerk van Junkers was🤔
Om Zeppelin (en het broertje Junkers) plakmerken te noemen gaat wat ver, maar bedacht zijn ze wel, er zit niet echt een geschiedenis achter. Allebei in de markt gezet door Pointtec (http://www.pointtec.de/)
Maar op zich is er niets mis mee. Veel quartz, maar voor hun mechanische horloges gebruiken ze prima kalibers (vroeger veel ETA, nu Sellita). Voor de mechanische chrono’s 7750s en vroeger ook Poljot 3133s (als 3133–verzamelaar heb ik een Junkers en ben nog op zoek naar z’n Zeppelin-neefje).
ja dus toch
Mooi hoor. Die Hindenburger. Aparte kastvorm.
Een keertje naar Duitsland karren denk ik. Toch een in real life zien.
Wat bedoel je met “bedacht” ?
ik dacht dat Benson Trade ze gewoon op voorraad had
even via internet bestellen en thuis rustig bekijken
ja zoals Fromanteel dat ook doet
een merk neerzetten met een zogenaamde geschiedenis, omdat je ergens een ouwe perkamenten brief op de kop heb getikt met een merknaam of familiegeschiedenis
en daar de boel naar gaan vernoemen
Duidelijk. Thanks.
vraagt nooit iemand waar die tweede pusher is gebleven?
Op die plek zit een verzonken pusher voor het verzetten van de dag-wijzer.
Maar nee dat is nog nooit gevraagd.