Alle koeien op een stokje, van harte welkom hier
Welkom Fred
Welkom op dit mooie forum
Dankjewel Harpoen, is dit een clinic voor echte nopes/beginners ?
Als dat zo is, heb ik er zeker interesse in !
Dankjewel Plees, ook aan jou de vraag, is dit een clinic voor echte beginners ?
Mijn beste,
Fred, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!
Orologio Signaturis Temporis
Dankjewel horlogista, ja is wel grappig van het grove werk aan motoren, versnellingsbaken en remmen, naar kleine uurwerkjes. En natuurlijk is mijn kennis bijna â0â. Ja en dan ben je een nieuweling.
Welkom, Fred en nog heel veel plezier op ons forum.
Fred, welkom op HF!
Allemaal hartstikke bedankt voor het warme welkom !
Ga dâr bijna van blozen
Ik heb gisteren mijn eerste klokje gekocht. Het is een heel oud zakhorloge met een metalen doosje, met kijkvenster, er omheen. Hij loopt niet, heb hem voorzichtig al open gehad en kon zien dat de veer van het balanswiel er los bij hangt. Ook ligt de minuten wijzer er af, is wel intact.
Vandaag ook mijn eerste gereedschap setje gekregen, gaat weer direct terug naar de shop, echt pruts spul. Zo wil ik niet beginnenâŠ
Volgens mij wel, maar neem contact op met @Lassale dan hoor je méér (ook over de plaats, bijv)
Jazeker, ik ben zelf ook van plan om meer met mijn hobby te doen en zit denk ik ook op jouw niveau. Gewoon zoeken op vinwat clinic en dan kom je gauw meer te weten
Welkom!
Welkom Fred
Welkom hier!
Goeie uurwerken. Ik heb twee van die dingen gehad. Grappig genoeg ook rond 2010-2013 gekocht. Onverwoestbaar, werken altijd, vaak in behuizingen die 200m waterdicht zijn. Ik heb ze verkocht omdat ik ze te groot vond, op het eind van de rit, maar dat uurwerk is bom-proof.
Brand los, zou ik zeggen. Ik ben geen horlogemaker, maar die lopen hier wel rond. Er is ook specifiek een technisch deel van dit forum, en in het vintage deel lopen ook mensen rond die eea zelf doen. Zelf ben ik meer geĂŻnteresseerd in de geschiedenis van tijdmeting en wetenschapsgeschiedenis in zân algemeen, en er lopen hier ook nog mensen rond die veel van bepaalde merken of technieken weten. Ik kan me niet voorstellen dat we de juiste persoon niet bij je vraag kunnen vinden.
Welkom Fred
Welkom op HF!
Welkom
Welkom bij de club Fred.
Welkom hier.